Portaal Soov.ee sai Rootsi eeskujul uue võiduka kuue

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Soov.ee

Eestis 18 aastat tegutsenud Soov muutus eelmisest nädalast tundmatuseni, kui tööle hakkas Rootsis arendatud ja maailma vallutanud üliedukas Blocketi kuulutusteplatvorm.

«Blocketi kontseptsiooni edu aluseks on lihtsus, kiirus ja kuulutuste kvaliteet,» rääkis Soov Kirjastuse tegevjuht Arthur Barsegjan. «See võimaldab inimestel muretult kuulutusi sisestada ja otsida, mis on selle äri edu alus.»

Blocket sai alguse Rootsist, kus kaks noort programmeerijat lõid portaali, mille testijaks oli ühe noormehe vanaema. Lihtne süsteem sai kiiresti Rootsis populaarseks ning Norra meediakontsern Schibsted, mis on ka Postimehe grupi omanik, ostis portaali.

Lihtsus ja turvalisus

Seda kontseptsiooni on viimaste aastate jooksul eksporditud Prantsusmaale, Belgiasse, Šveitsi, Hispaaniasse, Itaaliasse, Malaisiasse ja veel kümnesse riiki. Enamasti on portaalid uutes riikides saavutanud kiiresti juhtiva positsiooni.

«Oleme õnnelikud Soovi liitumise üle Blocketi perega,» märkis Blocketi peadirektor Martin Frey. «Soovi bränd on Eestis hästi tuntud ja uues portaalis on palju kvaliteetseid kuulutusi esimesest päevast alates. Loodame, et Blocketi kontseptsioon, mis põhineb lihtsusel, efektiivsusel ja turvalisusel, leiab poolehoidu ka Eesti kasutajate seas, nagu see on juhtunud teistes riikides.»

Barsegjani sõnul on siinsed portaalid olnud oma ülesehituselt pigem keerulisemad, mistõttu ka kasutajatel pole ehk kogemused internetis kuulutuste avaldamisel olnud kõige paremad.

Uued teenused

Eelmisest aastast hakkas Soov avaldama eraisikute kuulutusi tasuta, mis kiiresti suurendas kuulutuste arvu. Lisaks kinnisvara ja autode ostmisele-müümisele on inimeste seas väga populaarsed näiteks lemmikloomade, mööbli ja tarbeesemete rubriik.

«Kõiki kuulutusi me siiski ei avalda, sest meie üheks nurgakiviks on kuulutuste kvaliteet,» märkis Barsegjan. «Me ei avalda solvavaid, ebaeetilisi, pettuse kahtlusega kuulutusi, sest Soov soovib olla peresõbralik keskkond.»

Inimesed on Barsegjani hinnangul väga aktiivsed ja paljud asjad ostetakse müüjatelt lühikese ajaga ära ehk süsteem töötab. Uue platvormi alustamise järel lisandub päevas keskmiselt tuhat kuulutust ja see arv kasvab pidevalt.

Lisaks ostmise ja müümise võimalusele lisandub Soovi lähikuudel mitmeid uusi ja huvitavaid teenuseid. Soovi portaalist on võimalik lihtsalt leida ja välja trükkida erinevaid ostu-, müügi- ja üürilepinguid.
Eesti internetikuulutuste turul on väga tihe konkurents, erinevates valdkondades tegutsevad siin mitmed suured tegijad. (PM)

Portaal Blocket
•    1996. aastal lõi Henrik Nordström kuulutusteportaali Blocket.
•    2003. aastal omandas selle Schibs­ted.
•    Seitse rootslast kümnest on Blocketi kaudu midagi müünud või ostnud.
•    Blocketil on Rootsil 4,5 miljonit kasutajat nädalas.
•    2009. aastal moodustas Blocketis kuulutatud kaupade väärtus 192 miljardit Rootsi krooni (umbes 320 miljardit Eesti krooni), mis on 6% riigi SKTst.
•    Blocketi platvorm on väga edukalt eksporditud 15 riiki Euroopas, Aasias ja Ladina-Ameerikas ning Soov on perekonna värskeim liige.
Allikas: PM

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles