Ebamõistlikult suure kiiruse puhul pole turvavarustusest kasu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
4. augustil aset leidnud avarii Tartumaal Vehendi külas, kus hukkus neli inimest
4. augustil aset leidnud avarii Tartumaal Vehendi külas, kus hukkus neli inimest Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Tartumaal nelja noore inimese elu nõudnud liiklusõnnetuse puhul oli sõiduki kiirus sedavõrd suur, et ka kõige tänapäevasem turvavarustus poleks suutnud traagilisi tagajärgi ära hoida, hindas liiklusekspert Priit Lilleorg.

Tallinna Ülikooli Haapsalu kolledži õppejõud Lilleorg, kes loeb tudengitele ainekursust sõidukite aktiivsest ja passiivsest turvalisusest, rääkis Postimehele, et selles avariis osalenud autol ehk 17 aastat vanal Audi A6-l on passiivne turvavarustus tänapäeva tipptasemest küll veidi maas, kuid kiiruste kasvades ei mängi see ühel hetkel enam rolli. Kui valitud sõidukiirus on ebamõistlikult suur, ei päästa kinnitatud turvavööd, turvapatjade arv ega kui tahes täiuslik turvakere, toonitas ta.

«Sõidukite turvavarustus suudab juhti ja kaasreisijaid kaitsta teatud piirini ning seepärast ongi kiiruse teema liikluse ohutumaks muutmisel erakordselt olulise tähtsusega,» märkis Lilleorg. Tema sõnul on olnud õige maanteeameti viimaste aastate praktika loobuda piirkiiruste tõstmisest suvel teatud teelõikudel 90 kilomeetrit tunnis asemel 100 ja 110 kilomeetrini tunnis; samuti meetmed, mis on suunatud hoiakute kujundamisele, näiteks kiiruse ohtlikkust rõhutavad kampaaniad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles