Enamik Tallinnas sõitvatest velotaksodest on liikluses keelatud

Jonatan Karjus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Velotakso mootor
Velotakso mootor Foto: Jaanus Lensment

Enamik Tallinna vanalinnas liikuvatest velotaksodest on suurema mootoriga kui 0,25 kW, mis tähendab, et neid ei tohi liikluses kasutada.

Jalgratas võib olla varustatud elektrimootoriga, mille maksimaalne püsinimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti. «Kui jalgratas on lubatust suurema elektrimootoriga, siis seda ei tohiks kasutada,» ütles maanteeameti liiklusekspert Villu Vane.  «Mopeediks muutuks ta siis, kui pedaalisüsteemi enam ei oleks.»

Tallinna tänavatel on probleemiks ka see, et paljud velotaksodest on laiemad kui lubatud. « Selliseid jalgrattaid võib liikluses kasutada tee omaniku nõusolekul ja tingimustel,» lisas Vane.

Liiklusseadus ütleb, et jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil. Kaherattalise jalgratta suurim lubatud laius on 0,8 meetrit ning kolme ja enama rataste arvuga jalgratta suurim lubatud laius on 1,25 meetrit.

Jalgrattaks klassifitseeritavad velotaksod peavad liiklema jalgratturi reegleid järgides ning nende varustus ja tehniline seisund vastama jalgrattal nõutule.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles