Ajakirjanik: laste hoidmine paberi ja pliiatsi juures on tagurlik

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
iPad.
iPad. Foto: SCANPIX.

Ajakirjanik Heidit Kaio ütles Vikerraadio saates «Rahva teenrid», et laste range hoidmine pliiatsi ja paberi juures oleks lihtsalt tagurlik.

«Me eirame seda, et meie laste maailm on täiesti muutunud. 4-5 aastased lapsed võtavad tohutu iseeneset mõistetavusena arvutis liikumist. Nad taipavad kõike väga kiiresti,» rääkis Kaio.

«Laste arusaamine tehnikast on hoopis teistusugne kui see, missugune oli meil lapsepõlves. Nende tulevikus 10-20 aasta pärast saab see keskkond, kus nad töötavad, olema totaalselt teistsugune,» sõnas Kaio.

«Tänapäevaste tehnoloogiate abil õpetakse hoopis teiste mehhanismide abil. Keelt õpitake teistmoodi kui lihtsalt sõnade töödega,» märkis Kaio.

Kaio meenutas, kuidas viis aastat tagasi tundus lapsevanematele imelik esimese klassi lapsele mobiiltelefoni kaasa andmine, siis praegu on see täiesti iseenesest mõistetav.

Kaio sõnul sobiks iPad väga hästi just koolitööks. «On väga palju asju, milleks ta ei sobi ja milleks teda polegi vaja kasutada, aga just õppimismaterjali esitamiseks on see väga sobiv.»

«Küsimus ei ole selles, et peaks kõik koolid tehnologiseerima, vaid selles, et teha õppimine lastele põnevaks. Seal on võimalik teksti sisse pikkida videolõike, on võimalik pakkuda kolmemõõtmelisi ruumilahendusi,» rääkis Kaio.

Kaio arvates on lastel, kellel on kehvem kujutlusvõime, võimalik õppimine iPadi abil paremini arusaadavaks teha.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles