«OP!-i» arusaamatu muutumine

Janar Ala
, kultuuritoimetuse toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Margit Kilumets
Margit Kilumets Foto: Tanel Valdna

ETV kultuurimagasini «OP!» uus hooaeg on alanud ja see on saabunud uues kuues. Saatejuht on uus – Margit Kilumets – ja ka formaat on uus. Meedia tahab ja armastab uut, uus on selles nii neuroos kui ka obsessioon.

«OP!-i» eelmine formaat, kus saade oli jagatud neljaks eri teemasaateks, töötas minu puhul hästi. Vaatasin kõiki neid saateid kui mitte just alati, siis piisavalt tihedalt. Vahelepõikena olgu öeldud, et kirjandussaade «Kirjandusministeerium» jätkab eelmisest komplektist suveräänsena edasi. Selles mõttes jäigi kevadel õhku küsimus, miks on vaja töötavat formaati muuta. Neile küsimustele vastust hästi ei tulnud. Vastuse pidi tooma saade.

Kui varem oli «OP!-i» skeem selline, et sündmusest või nähtusest rääkisid nii asjaosalised kui kõrvaltvaatajad, vahel ka ainult kõrvaltvaatajad, siis Kilumetsa juhitud «OP!» on persoonikeskne. Esimeses saates said sõna ainult persoonid, portreteeritavad. Intervjueeriti režissöör Veiko Õunpuud tema uue mängufilmi «Roukli» tõttu, kunstnik Kiwat tema kunstijuubeli ja retrospektiivnäituse puhul ning lavastaja Adolf Šapirot, kes tõi Tallinna Linnateatris lavale Madis Kõivu näidendi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles