Veerenni raudteeülesõit võidakse siiski sulgeda

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veerenni raudteeülesõit.
Veerenni raudteeülesõit. Foto: Liis Treimann

Tallinna linnavalitsus teatas mõne aja eest, et on loobunud plaanist Veerenni raudteeülesõit sulgeda, kuid lõplikult ei ole seda plaani siiski maha maetud.

Selleks, et Ülemiste liiklussõlme projekti raames saada raha ka raudteeohutuse suurendamise eest, oleks linn pidanud ülesõidu sulgema 30. oktoobriks. Siin aga tekkis ootamatu takistus, sest Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) ei väljastanud piisavalt kiiresti ülesõidu sulgemiseks vajalikku lammutusluba. See tähendas, et linnavalitsusel pole sealt loota eurorahasid ning järelikult pole ka põhjust ülesõitu sulgeda.

«Linn on seisukohal, et kui TJA ei väljasta ülesõidu lammutusluba hiljemalt 7. oktoobriks k.a, ei ole võimalik ehitustöid tulenevalt ehitustööde mahukusest tähtaegselt lõpetada, s.o projekti «Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimise II etapp» abikõlblikkuse perioodi lõpuks, 30. oktoobriks 2015,» seisab linnavalitsuse istungi protokollis.

Sellest lähtudes teataski abilinnapea Taavi Aas ülemöödunud nädalal, et linn loobub ülesõidu sulgemise plaanist. TJA aga menetles dokumente omas rütmis ning nädal hiljem sai linn sealt lammutusloa kätte. Linnavalitsusele asus appi ka rahandusminister Kristen Michal, kes teatas lahkelt, et linnal on võimalik esitada nimetatud projekti rahastamisotsuse muudatustaotlus, mis sisaldaks soovi pikendada projektiga seotud kulutuste abikõlblikkuse perioodi kuni 1. detsembrini.

Ministeeriumi pressiesindaja Mihkel Loide sõnul on tegemist tavapärase praktikaga.

«Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ülesanne on tagada Ühtekuuluvusfondi vahendite võimalikult optimaalne kasutamine. See tähendab muuhulgas ka toetuse saaja tähelepanu juhtimist sellele, kui projekti valmimine võib viibida ning on oht, et töödega ei lõpetata planeeritud tähtajal. Sealjuures nõustab MKM toetuse taotlejat selles osas, mis võiks olla kõige mõistlikum tegevuskava kui ilmnevad probleemid projektide rakendamisel. Projektide elluviimise tähtaegade muutmises pole midagi ebatavalist ning seda on varasemalt tehtud mitmete projektide puhul kui selleks on olnud objektiivsed põhjused,» selgitas Loide.

Veerenni raudteeülesõit on 800 elanikuga Luite asumi ainus otseühendus kesklinnaga. Selle sulgemine muudaks nende kodutee vähemalt poolteist kilomeetrit pikemaks. Peale selle kardavad inimesed liiklusummikuid, mis võivad tekkida niipea, kui piirkonnas saavad hoo sisse suured kinnisvaraarendused.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles