Lastevanemate liit: hirmu külvav õpetaja peaks koolist lahkuma

Hirmu külvavad õpetajad ei peaks koolis töötama.

FOTO: Panther Media/Scanpix

Eesti lastevanemate liidu juhatuse liige Aivar Haller ütles Postimees.ee’le, et õpetaja, kes huvi loomise asemel kasutab mõjuvahendina hirmu külvamist, peaks koolist lahkuma.

«Olen kohtunud kümnete noorte õpetajatega, kes pisarsilmi räägivad sellest, kuidas nende unistused hariduse imest vanemate kolleegide, nn «elukogenud» õpetajate poolt jalge alla on tallatud,» rääkis Haller eile Postimehe võrguversioonis ilmunud artiklis kirjeldatud karistamisvõtteid kommenteerides. «Nii nagu igas Eesti koolis on silmapaistvalt häid õpetajaid, on seal ka neid, keda kooli lähedalegi ei tohiks lasta.»

Halleri sõnul on areng loomingu funktsioon ja õpetaja ülesanne on loovuse avanemiseks keskkond luua. «Seda ei ole võimalik teha vägivallatsedes ja lapsi objektina koheldes. Kui räägitakse põlvkondade konfliktist, siis ilmselt on selle nähtuse algpõhjuseks õpetaja, kes usub, et tema valdab lõplikku tõde ja lapsed peavad talle vastuvaidlematult alluma,» sõnas Haller.

«Säärane vaimne terrorist loob kõik eeldused ükskõiksuse tekkimiseks, sest punni palju tahad, lõpuks pannakse sind ikka paika ja järelikult on suva...,» tõdes Haller. «Olen seda noorte suust liiga tihti kuulnud ja veendunud, et selliselt kujunebki välja järgmine põlvkond lapsevanemaid, kes usuvad, et (lapse)vanemaks saamine annab õiguse lapsed paika panna,» ütles Haller.

«Masendav harimatus ja standardiseeritud hoolimatus, mida külvavad harimata «õpetajad», milliseid toodab äriettevõte nimega «ülikool»,» ütles Haller.

Haller ütles, et ebainimlike karistusvõtete koolides kasutamise puhul ei ole ühest lahendust. «Keegi pole mind volitanud ka ette kirjutama, mida keegi teine tegema peaks. Kui ma endale selle õiguse ise võtaksin, siis oleksin eelkirjeldatutega sarnane vaimne terrorist. Järelikult on vaja tegeleda vaid sellega, mis endast sõltub.»

«Isana tean, et mul on vaja oma laste õpetajatega regulaarselt ja sisuliselt suhelda ja see vähendab märkimisväärselt võimalusi, et minu lapsi satub õpetama hoolimatu inimene. Õpetajana tean, et mina kasvan koos õpilase ja tema vanematega ja et inimväärne arengukeskkond kujuneb läbi selle kolmepoolse suhte. Koolipapana tean, et vastutan meie kooli õpetajate ja aktiivsete lapsevanemate arengukeskkonna loomise eest,» kirjeldas Haller ennast erinevates rollides.

«Kui mina tegelen endast sõltuvaga, siis võib see olla innustav ka teistele ja nii see kriitiline mass tekib ning soovitud muutus kujuneb. Paremat ja kiiremat lahendust ei oska ma soovitada,» nentis Haller.

Tagasi üles