10 uudist, mida võiksid teada: reede, 30. oktoober
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti 100 suurima ettevõtte edetabel peegeldab majanduse seisakut
Kui kolleeg küsis, kas Eesti 100 suurima ettevõtte hulka kuulub ka mõni idufirma, siis tuli kahjuks vastata eitavalt. Avalikku ruumi järgides võib jääda mulje, et idufirmad on meie majanduse suurimad mootorid. Seda süvendas ka Äripäev, kes kuulutas kuu aega tagasi Eesti rikkaimaks inimeseks Transferwise asutaja Kristo Käärmanni.
OLULIST
Juba kolmandat korda koostas Postimees 100 suurima ettevõtte edetabelit ning tuleb tunnistada, et väga suuri muutusi nende aastate jooksul pole olnud. Esikümnik on kolmel aastal püsinud lausa muutumatuna.
Juhul kui tõesti mõnest Eesti idufirmast äkitselt rakett ei saa, tuleb esimese infotehnoloogiafirma jõudmist 100 suurema hulka veel mõned aastad oodata.
Vaata tabelit tõusjate ja langejatega ning loe uustulnukate iseloomustusi postimees.ee-st
Võlglasel on Eestis kuldne põli
Allikas: Postimees, kohtutäiturid, maksu- ja tolliamet
Eestist on saamas eraisikutest võlglaste paradiis. Võlgu vuhivad siin tagasi maksta peaasjalikult «väikesed kalad», näiteks kiirlaenu võtjad. Suurvõlglased purjetavad seadusi ära kasutades kohustuste aegumise või võlavabastuse poole.
OLULIST
Kui uskuda Pentuse kohtule esitatud aruannet, töötab ta kaugsõiduautojuhina väikeettevõttes Vot & Sun. Kuigi kaugsõidujuhtidele makstakse keskmiselt 1500-euroseid kuutasusid, on mees nõustunud tegema sama tööd miinimumpalga eest.
Alates 2007. aastast on MTA menetlenud kokku 480 inimest, kellel on võlgu kokku 61 miljoni euro ulatuses. Tänavu on amet saanud tagasi veidi üle miljoni euro.
Kuidas miljonivõlaga hästi elada loe postimees.ee-st
Olümpia hotelli naaberkrundile kerkib lähiaastatel kuni 30-korruseline ärihoone
Rein Murula arhitektuuribüroo nägemus (2006) Olümpia hotelli vastu kerkivast hoonest. Foto: Rein Murula arhitektuuribüroo
Eesti ühe jõukaima ärimehe Toomas Annuse AS Riverito suurosalusega E.L.L. Kinnisvara ostis avalikul enampakkumisel Olümpia hotelli vastas paiknevad magusad kinnistud ning plaanib lähiaastatel need välja arendada.
OLULIST
Ehitustööd plaanitakse tulenevalt projekti suurest mahust jaotada mitmesse etappi. Esmalt alustatakse ühe büroohoone arendamisega, mis tuleb aadressile Juhkentali tn 1.
Kui Levada ostis 2006. aastal Liivalaia ja Juhkentali tänava äärsed krundid toona kosmilise 596 miljoni krooni (ca 38,5 milj eurot) eest, siis nüüd maksis E.L.L Kinnisvara Äripäeva andmetel 10-11 miljonit eurot.
Superbusi ninanips Eesti firmadele
Esimesed bussijuhid on Superbus'il juba palgatud. Foto: Mihkel Maripuu/Postimees/Scanpix
Seni liiniloataotlustega kimpus olnud Superbus leidis elegantse lahenduse, kuidas Eesti konkurentidele ninanips visata.
OLULIST
Nagu selgub maanteeameti nüüd väljastatud liiniloast, leidis Superbus lihtsa lahenduse, kuidas oma konkurentidele ninanips teha ning siiski soovitud luba saada.
Narva pidi Superbusi esialgse kava kohaselt sõitma kolme tunni ja 20 minutiga, ühtegi peatust tegemata. Sama kaua sõidab buss sinna ka nüüd, tehes graafiku kohaselt kaheksa peatust.
Kui kümnist ei maksa, saad naaskli rehvi
Taksod Suur-Karja tänaval. Foto: Tairo Lutter
Võitlus taksomaffiaga on Tallinna kesklinnas kestnud tulemuseta aastaid. Magusamaid kohti valitsevad kohalikud bojaarid, kes kehtestavad seal oma reeglid ja sülitavad linna korraldustele. Ausalt leiba teenivad taksojuhid, kes kantidele kümnist maksta ei soovi, on aga aetud perifeeriasse, kuhu nokastanud klientide jalad ei kanna.
OLULIST
Taco Express ja Hollywoodi ees seismise eest makstakse 25-200 eurot kuus, politseile on probleemsest piirkonnast laekunud ainult üks avaldus.
Mupo on menetlenud käesoleval aastal 572 taksodega seotud väärtegu, 20. novembrist keelatakse Suur-Karja tänaval öösiti liiklus.
Rallilegend: naast- ja lamellrehvi pidamises suurt vahet pole
Naastrehv. Foto: Raigo Pajula / Postimees
Rallilegend Margus Murakas ütles «Terevisioonis», et naast- ja lamellrehvide teel pidamise vahe on väiksem, kui juhid arvavad.
OLULIST
«Kui juht teab seda, et talv tähendab talle 85 protsendi ulatuses märga asfalti, siis selle järgi tuleb oma otsus teha,» sõnas Murakas rehvide valiku ja vajaduse kohta.
Küsimusele, kas naastrehvid rikuvad teed ära, vastas Murakas, et see teema ei ole enam nii terav, sest naastrehvid muutuvad kergemaks ja kvaliteetsemaks.
Illimar Lepik von Wirén: tuleb mõista, et NATO sõdurid on erinevad, kuid nende eesmärk konkreetne
Illimar Lepik von Wirén Foto: erakogu
Mind pani muretsema Eesti õhuväe ülema Jaak Tarieni vestlus enda Ameerika Ühendriikide kolleegiga, milles viimane avaldas fakti, et teise nahavärvusega sõdurid tajuvad Eestis viibides verbaalset ning füüsilist mõnitamist, kirjutab justiitsministeeriumi kantsleri nõunik Illimar Lepik von Wirén (IRL).
OLULIST
«Kui me peaks jõudma sinnamaani, et liitlasväed kirjutavad enda memodes, et Eestisse pole mõtet minna, kuna sõdurite heaolu ja julgeolek pole tagatud, siis on üks eelmainitud sammastest kadunud ning meie majast puhub tuul läbi.»
«Aga ärge norige tüli inimestega, kes koos meie sõduritega tagavad Eesti riigi olemasolu.»
Hiina hoiatas USAd relvakonflikti puhkemise eest
Ameeriklaste raketihävitaja USS Lassen. Foto: Reuters / Scanpix
Ameerika Ühendriikide hävitaja läbisõit Spratly saarestikus asuvast Hiina tehissaarest on ohtlik provokatsioon, Hiina iseseisvuse ja julgeoleku rikkumine ning selline teguviis võib tuua kaasa relvakonflikti, teatas Hiina merejõudude ülem admiral Wu Shengli.
OLULIST
«Kui USA jätkab sellist ohtlikku ja provokatiivset käitumist, kujuneb kahe riigi relvajõudude vahel merel ja õhus äärmiselt ohtlik olukord, mis võib päädida relvade kasutamisega,» tsiteeris Hiinameedia merejõudude ülemat.
Lõuna-Hiina merel on pinged tõusnud pärast seda, kui Hiina asus ehitama tehissaari. Naaberriigid ja USA näevad selles Pekingi ebaseaduslikku maahõivetegevust.
Toobali uurimistöö tulemus: ministrid pole pooltki nii kõvad kütusetarbijad kui tema
Priit Toobal ja auto. Foto: Liis Treimann
Oma suurte kütusekuludega silma paistnud keskerakondlasest parlamendisaadik Priit Toobal on saanud kõikidelt ministeeriumitelt ülevaate ministrite kütusekulude kohta. Suurima tankija tiitel jääb aga endiselt keskerakondlasele.
OLULIST
Detailselt soovis Toobal teada kuu lõikes tankimiste kuupäeva ja kellaaega, kohta, kütuse liiki, kogust ja makstud summat. Seda kõike tankla täpsusega!
Minister Kristen Michal pidi tasuma oma rahakotist auto pukseerimise ning vale kütuse paagist eemaldamise kulud 437.78 eurot.
Priit Toobali keerutamisest maksumaksja raha eest ostetud kütuse ümber loe postimees.ee-st
«Suudlus Postimehega». Vaata lühinäidendit sellest, kuidas Mart Kadastik meediaga hüvasti jättis
Mart Kadastik ja Margit Sutrop.
Mart Kadastik esitles oma neljandat romaani «Eluaegne». Esitluse käigus tuli ettekandele Kadastiku enda elust elust nopitud episoodidest kirjutatud lühinäidend «Suudlus Postimehega».
OLULIST
Näidendis näeb Kadastiku kohtumisi Edgar Savisaare, Heldur Tõnissoni ja ka praeguse omaniku Margus Linnamäega.
Ain Mäeotsa lavastatud näidendis mängisid Tambet Tuisk, Jekaterina Novosjolova ja Raivo E. Tamm.
Vaata näidendi salvestust koos Mart Kadastiku vaherepliikidega