Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
/nginx/o/2015/11/27/4743053t1h7e51.jpg)
Estonian Airi sünniga hülgas Eesti lennundus nõukogude mentaliteedi, avas seni suletud olnud õhuteed läände ja vahetas piltlikult öeldes Moskvitšid Mercedeste vastu. Firma algusaegade hoogsat arengut, hilisemat raskustesse sattumist ning tänavu novembris ajalooks saamist meenutab tehnikaloolane Margus Kruut.
Kolme päeva pärast võinuks Eesti rahvuslik lennufirma tähistada 24. tegutsemisaastat, sest 1. detsembril 1991 loodi Estonian Air, mis võttis Aerofloti kohalikult üksuselt üle personali ja reaktiivmootoritega reisilennukid: 12 Tu-134A ja neli Jak-40. Lisaks saadi päranduseks 12 propelleri ja topelttiivaga «metsavahti» An-2.