Seaduseauk võimaldab Taxifyl vahendada «sõidujagajaid»

Aivar Pau
, tehnikaajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Markus Villig
Markus Villig Foto: Eero Vaba

Sõiduvahendusettevõte Taxify kasutab ära korralagedust sõiduteenuse turul, mis võimaldas tal lõpetada igasuguse koostöö taksoettevõtetega ning asuda otse ja mingeid litsentse omamata pakkuma vahendust nii taksodele kui ka sadadele «lihtsalt sõidujagajatele».

«See on väga hall ja segane ala ning meie uuendatud teenuse kaudu on nüüd tõesti võimalik viia klientidega kokku ka litsentsita juhid,» tõdes Taxify juhatuse liige Markus Villig (pildil).

Peataoleku on põhjustanud asjaolu, et kuigi Uber ja teised sõiduvahendajad tegutsevad Eestis juba maist, pole majandus- ja kommunikatsiooniministeerium suutnud turu korrastamiseks teha muud, kui suusõnaliselt välja öelda, et kui keegi pakub sõiduvahendusteenust tulu teenimise eesmärgita, siis on selline tegevus vägagi soositud. Tulu teenimise eesmärgil poleks sõitjate vedu litsentsita aga kuidagi lubatud.

Samas pole keegi nende kahe teenuse vahele suutnud kuidagi piiri tõmmata ning ka politsei menetleb otsuseni jõudmata juba kaheksandat kuud väärteomenetlust kahe juhi suhtes, kes mais ilma loata sõitjaid vedasid.

Ühtlasi on praeguseks lõppenud Taxify ja teiste taksoettevõtete igasugune koostöö. «Oleme selles suunas liikunud juba viimased poolteist aastat – Sõbra Taksoga lõppes koostöö näiteks juba kevadel, Tulika Taksoga suvel ja nüüd veel üks viimastest oli Reval Takso,» ütles Villig.

Pragmaatiliseks põhjuseks oli Taxify poolt vaadates suur vahendustasu – kui juht pakub teenust otse Taxify all, siis teenib Taxify iga tellimuse pealt 50 senti, kui läbi ettevõtte, siis aga vaid heal juhul 12 senti tellimuse kohta.

«Meie loogika oligi selles, et miks me müüme oma teenust taksofirmadele, kui see tegelikult väärtust ei oma. Parem teeme lepingud otse juhtidega. Juht maksab vähem, meie teenime rohkem – ainuke, kes kaotab, on taksofirma,» märkis Villig.

Eelmisel nädalal tekkiski olukord, kus Reval Takso juhid nägid, et neil pole võimalust läbi oma firma Taxify all olla, kuigi sealt tuli 60–70 protsenti nende tulust. Seepeale lubas Taxify hoida saladuses juhtide otse töötamist Taxify alt ka siis, kui nad peaksid edasi töötama ka Reval Takso all. Lisaks pakuti juhtidele võimalust nendega ise otse leping teha.

Tulemuseks oli see, et osa Revali juhte otsustas liituda Taxifyga, osa jäi endise ettevõtte alla ehk liitus konkureeriva rakenduse Taxigoga ning osa jäi mõlema äpi teenistusse.

Taxigo teatas omakorda, et pärast Reval Takso ja Sõbra Takso lõplikku ületulekut on nende vahendusel võimalik Tallinnas tellida juba rohkem kui 700 taksot, mis kõik on litsentseeritud ja kontrollitud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles