Digiretsept sunnib apteekreid arstidele helistama

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apteegiportaal digiretseptide kasutamiseks
Apteegiportaal digiretseptide kasutamiseks Foto: Mihkel Maripuu

Kuna apteekrid ei näe digiretseptide diagnoosikoode, ei saa nad arstipoolset eksitust kahtlustades retsepti õigsust kontrollida muidu kui arstile helistades.

Kui arst on diagnoosikoodi kirjutamisel vea teinud, ei õnnestu patsiendil soovitud ravimit osta või soodustust saada ja selliseid olukordi tuleb ette iga päev, vahendab Reporter.ee.

Sellistel puhkudel on apteekrid sunnitud arstile helistama, et olukorda lahendada, kuid alati ei õnnestu tohtreid kätte saada ja ostjad peavad sel juhul tühjade kätega lahkuma. «Sageli saadame patsiendi tagasi arsti juurde või helistame arstile,» ütles Keldrimäe apteegi juhataja Marve Kauter.

Diagnoosikoodid on salastatud seetõttu, et apteekrid avaldasid selleks ise soovi, selgitas sotsiaalministeerium. Nimelt olevat apteekrid soovinud delikaatsete andmete nägemist vältida, sest sellega kaasnevad karmid andmekaitsereeglid.

«Apteekrid ütlesid, et nad ei tahaks nii karme reegleid, et nad tahaksid oma andmekaitselubasid natukene kergemini saada,» selgitas sotsiaalministeeriumi e-tervise osakonna juhataja kohusetäitja Pille Kink.

Apteeker Marve Kauter ütles aga, et toona ei osatud arvestada, et praegune olukord üldse tekkida võiks. «Siis ei nähtud ka ette seda võimalust, et vale diagnoosikood võib üldse läbi minna,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles