Liiklusekspert: surmadega lõppenud õnnetust poleks juhtunud, kui teeremont oleks lõpetatud

Kadri Ratt
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusõnnetus Tallinna-Narva maanteel
Liiklusõnnetus Tallinna-Narva maanteel Foto: Politsei- ja piirivalveamet

Pikaajalise sõiduõpetaja ja liikluseksperdi Johannes Pirita sõnul poleks traagilist kahe surmaga lõppenud õnnetust Tallinna-Narva maanteel saanud juhtuda, kui teelõigu remont oleks õigel ajal lõpetatud.

Tallinna-Narva maanteel Liiapeksi-Loksa teelõigul juhtus teisipäeval traagiline liiklusõnnetus, kus kahe auto kokkupõrkes hukkus kaks inimest ning üks sai raskelt vigastada. Kehtivate lepingute kohaselt oleks see teelõik, mis praegu on remondi tõttu kaherajaline, pidanud juba 15. novembriks olema taas neljarajaline. Paraku on remont maanteeameti ja ehitusfirma Nordecon vaidluste tõttu venima jäänud.

Johannes Pirita sõnul on olukord äärmiselt kahetsusväärne, kuna kaherajalisel teel sõitmine on võrreldes neljarajalisega oluliselt riskantsem, eriti talvel. «Kui seal oleks eraldusriba, siis ei oleks kokkupõrge kahe vastassuunas liikuva sõiduki vahel võimalik,» märkis Pirita Postimees.ee´le. Kui maanteel põrkavad kokku vastassuunas liikuvad sõidukid, siis pahatihti viibib tema sõnul sündmuskohal ka vikatimees.

Nordeconi nõukogu esimees Jaano Vink ütles Postimees.ee´le, et õnnetusi juhtub kahjuks Eestimaa erinevates  paikades palju ning tema arusaamise järgi on nende põhjuseks enamasti sõidukijuhtide valed otsused liiklusolude ja -olukordade hindamisel.

«Kõnealusel teelõigul valitsevad sarnased teeolud ülejäänud Eesti teedega ja konkreetseid õnnetusi siduda ehitustöödega on meelevaldne ja pahatahtlik. Ehitaja poolt on kogu tööde teostamise perioodil olnud tagatud vajalik märgistus, piirangud ja muu vajalik, mis on seadusega ette nähtud,» rääkis Vink.

Johannes Pirita sõnul tuleb liikluses praegu väga ettevaatlik olla. «Mina näiteks täna maanteel 90ga üldse ei sõidaks, sellise kiiruse jaoks on liiga libe,» märkis sõiduõpetaja, kelle sõnul on tee libedust väga lihtne kindlaks teha. «Selleks tuleb väikese kiiruse juures korraks järsult pidurdada ja pilt on kohe selge,» õpetas ta.

Pirita sõnul tasub möödasõite libedal teel võimalusel kindlasti vältida. Autojuhid, kes sõidavad lubatud piirkiirusest aeglasemalt, on Pirita sõnul kehtiva liiklusseaduse kohaselt kohustatud tagant tulevatele kiiremini sõitvatele sõidukitele teed andma. «Samas tuleb arvestada, et talvel libedaga on ka näiteks 85ga sõitvast autost möödasõit riskantne,» nentis sõiduõpetaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles