Pärast Postimehele allajäämist loobus Delfi uuringufirma teenustest (2)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: Allikas: TNS Emor

Reedel lõpetas Delfi koostöö TNS Emoriga ning seetõttu ei ole tnsmetrix.emor.ee-s ega ka TNSMetrix+ andmetes enam näha Delfi iganädalast külastatavuse statistikat. Delfi otsus oli ajendatud uudisest, et Postimees tõusis tänu uutele portaalidele Eesti suurimaks internetikeskkonnaks.

TNS Emori uuringuspetsialisti Jüri Järve sõnul on tegu konkurentsisituatsiooniga, kus Delfi polnud rahul statistika kogumise reeglitega, mille tõttu nemad kaotasid esikoha. «Meil on reegel, et kui ettevõttele kuulub portaalis enamusosalus, siis võib selle tulemuse teistega liita. Kuna Postimehega liitusid kv.ee ja osta.ee, siis see tõstis ka kasutajanumbreid,» selgitas Järv.

Eesti Meedia juhatuse esimehele Sven Nuutmannile tuli konkureeriva meediagrupi taoline otsus üllatusena. «Huvitav, et Delfi reageeris oma allajäämisele taolisel kombel ehk nad sisuliselt tunnistasid oma kaotust,» märkis Nuutmann.

Delfi vastutava väljaandja Mari-Liis Rüütsalu sõnul kasutati TNS Metrixi andmeid ka selleks, et võrrelda, kuidas toimetused teemade kajastamisega on hakkama saanud. «Nüüd, kus konkurendi andmed pole enam nähtavad, kadus see vajadus ära. Teisisõnu lõppes täiesti tavaline teenuse osutaja ja pakkuja suhe,» ütles Rüütsalu.

Rüütsalu sõnul pole iganädalasi külastatavuse numbreid reklaami müümisel kunagi argumendina kasutatud. «Kui ostad reklaami, siis sa tahad teada, millise sihtgrupini ja kui kiiresti jõuad ning seda näitab Gemius.ee.» ütles Rüütsalu. Rüütsalu lisas, et tänapäevaste automaatsete müügisüsteemide puhul pole üldlugejaskond ning portaalide liitmine nii oluline, sest reklaamiandja saab osta just täpselt sellist reklaami nagu vaja ja kuhu vaja.

«Turu arengu ja läbipaistvuse huvides oleks siiski mõistlik, kui kõik suuremad turuosalised oleksid sõltumatu uuringufirma poolt hinnatud. Loodame, et emotsioon jahtub ja Delfi on suuteline ka uues olukorras konkureerima ning liitub EMORi mõõdikutega,» ütles Nuutmann.

Lisaks lugejanumbrite kasvamisele veebis on oluliselt kerkinud ka Postimehe reklaamimüük. Meediaanalüütik Toomas Leito andmetel suurenes Postimehe veebireklaamimaht jaanuaris võrreldes eelmise aasta jaanuariga ligi 60 protsenti. Postimehe veebireklaami käive oli teist kuud järjest suurem Postimehe paberlehe reklaamikäibest.

Kuna Postimees on viimasel ajal ostnud juurde portaale ja arendanud veebi, on see Leito sõnul loogiline jätk, sest ettevõte tahab korralikult Delfiga konkureerida.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles