«Ma olen küll eestlane, aga ma ei aja Brüsselis Eesti asja. Oma ametikohal esindan Euroopa Liitu,» ütleb Henrik Hololei, kes on suunanäitaja Euroopa Liidu transpordipoliitikas ja kelle otsused mõjutavad 500 miljonit eurooplast.
Pange stopper käima ja vaadake, mitu sõna võõrast teksti suudate minutis ette lugeda. Enam kui tõenäoliselt jääb tulemus 195 sõnast allapoole. Aga just selline oli kümmekonna aasta eest Henrik Hololei (45) tulemus, kui ta oma isa, legendaarse spordireporteri Gunnar Hololeiga võistulugemist tegi.
«Kui sinu ees on keegi, kes on oma valdkonnas tugev ja tunnustatud, kipud alati tema varju jääma, sestap otsustasingi teist teed minna,» põhjendab Hololei, miks ta spordi- ja ajakirjandushuvist hoolimata isa eeskuju ei järginud.
Ta räägib ka praegu kiiresti, lõpetatud lausetega, konkreetselt. Tegutseb kiirelt. Ja on kiirelt jõudnud eurokoridorides kõrgemale kui ükski teine eestlane – Euroopa Komisjoni ühe peadirektoraadi peadirektoriks. Hololei juhib mobiilsuse ja transpordi valdkonda. Alluvaid on tal ümmarguselt üle kahe tuhande.
Tema töökabinetis, suhteliselt ilmetus eurobüroos, kust on küll kena vaade Brüsseli punastele katustele, pole näha ainsatki perepilti. Oma perest näib Hololei aga väga hoolivat. Abikaasa ja tütre pilte pole lihtsal põhjusel – see on tema uus kabinet. Kui kapid paigas, saab ka perepiltide galerii seina panna.
Küll on aga aknalaudadel aimata mehe kirge transpordi vastu: seal on rivis eri firmalogodega lennukimudelite kollektsioon, mis tuli kaasa esimesest Brüsseli töökohast. Kõige pisem, Hololei lemmikust, kahekorruselisest Airbus A380 mudelist kordi väiksem on Estonian Airii värvides lennukimakett. Sellisena see Hololeile kingiti, sest ühtki lennukit pole ta ise ostnud.