Fotod: politsei jäädvustas ohtlikumad ristmikud kesklinnas ja Põhja-Tallinnas (6)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonia puiestee ja Kentmanni tänavate ristmik - antud kohas on ohustatud jalakäijad, keda ei taheta lasta autojuhtide poolt üle tee.
Estonia puiestee ja Kentmanni tänavate ristmik - antud kohas on ohustatud jalakäijad, keda ei taheta lasta autojuhtide poolt üle tee. Foto: Põhja prefektuuri kesklinna osakond

Põhja prefektuuri kesklinna politseijaoskond tegi eelnevatel kuudel fotod kõikidest Põhja-Tallinna ja Tallinna kesklinna ristmikutest ning ülekäigurajadest, kus on juhtunud kannatanutega liiklusõnnetusi, ning esitas ühtlasi ettepanekud liikluskorralduse muudatusteks.

Kesklinna politseijaoskond edastas möödunud nädalal Tallinna transpordiametile ülevaate kesklinnas ja Põhja-Tallinnas olevatest ristmikutest ja ülekäiguradadest, kus on viimastel aastatel toimunud kannatanutega liiklusõnnetusi.

«Palume pöörata tähelepanu nimetatud kohtadele liikluses ja võimaluse korral viia sisse muudatusi. Oleme tänulikud ka informatsiooni eest, kui Tallinna kesklinna politseijaoskonna teeninduspiirkonnas on juba planeeritud liikluskorralduslikke muudatusi, mis tõstavad liiklejate ohutust,» seisab Põhja prefektuuri Kesklinna politseijaoskonna politseimajor Kaido Saarniidu märgukirjas transpordiametile.

«Tegime seda just selle eesmärgiga, et liiklejate turvalisust tõsta,» ütles kesklinna politseijaoskonna patrullitalituse juht Taavi Kirss, kes käis ise kõiki ristmikke ja ülekäiguradasid üles pildistamas.

«Võtsime meie piirkonnas, kesklinnas ja Põhja-Tallinnas, ette kohad, mis on aegade jooksul jalakäijatele ja muidu liiklejatele ohtlikumad olnud ja kus on juhtunud rohkem õnnetusi,» rääkis Kirss.

«Kuid mitte kõik ülekäigurajad ja ristmikud pole suuremate õnnetustega seotud, mõnes kohas võiks liikluskorraldus lihtsalt paremini arusaadav olla,» lisas ta.

Varem pole Kirss isiklikult selliseid suuremaid ülevaateid teinud.

Kirja pandud ettepanekud saatis kesklinna politseijaoskond tee omanikule, kelleks on Tallinna linn, ja Tallinna transpordiametile.

«Linn on omalt poolt ka panustanud, kuid peamine eesmärk on see, et ülekäigurajad oleksid paremini nähtavad, et teekattemärgistused oleksid vähem kulunud. Samamoodi vaatasime üle, kus oleks võimalik natuke piirkiirust alandada ning kuhu saaks lisavalgustust panna,» selgitas Kirss.

Ta tõdes, et lisavalgustusse on juba päris palju panustatud, ent õnnetusi juhtub ikka. «Eks oma roll ole ka liiklusintensiivsusel,» märkis ta.

Politsei viis ülevaatuse läbi käesoleva aasta veebruaris ja märtsis.

Uus-Maleva ja Kopli tänavate ristmik, Põhja-Tallinn

Antud ristmiku ja samuti järgnevate reguleerimata ülekäiguradade probleemiks on kulunud teekattemärgistus ülekäigurajal. Samuti tegi politsei ettepaneku liigutada 30km/h piirangu ala kehtivust enne reguleerimata ülekäigurada Uus–Maleva, Kopli ja Vasara tänavate ristmikku, et tagada seeläbi suurem ohutus kergliiklejatele. Nimetatud ristmiku vahetus läheduses on toimunud kolm liiklusõnnetust kannatanutega. Allikas: 
Antud ristmiku ja samuti järgnevate reguleerimata ülekäiguradade probleemiks on kulunud teekattemärgistus ülekäigurajal. Samuti tegi politsei ettepaneku liigutada 30km/h piirangu ala kehtivust enne reguleerimata ülekäigurada Uus–Maleva, Kopli ja Vasara tänavate ristmikku, et tagada seeläbi suurem ohutus kergliiklejatele. Nimetatud ristmiku vahetus läheduses on toimunud kolm liiklusõnnetust kannatanutega. Allikas: Foto: Põhja prefektuuri kesklinna jaoskond
Uus-Maleva ja Kopli tänavate ristmik, Põhja-Tallinn.
Uus-Maleva ja Kopli tänavate ristmik, Põhja-Tallinn. Foto: Põhja prefektuuri kesklinna jaoskond
Uus-Maleva ja Kopli tänavate ristmik, Põhja-Tallinn.
Uus-Maleva ja Kopli tänavate ristmik, Põhja-Tallinn. Foto: Põhja prefektuuri kesklinna jaoskond

Pelguranna, Kopli ja Sõle tänavate ristumiskoht

Nimetatud ristumiskohas kasutavad jalakäijad rohkelt võimalust liikuda Sõle tänava bussipeatusest otse diagonaalis Kopli tänavale. Vastavalt liikluskorraldusele on antud asukohas mitmeid korralikke ja hästi välja ehitatud reguleerimata ülekäiguradasid, kuid kaaluma peaks sellise diagonaalis sõidutee ületamise võimaluse takistamist ja suunama jalakäijad selleks kohandatud ülekäiguradadele. Antud pildil on nähtav, et kõnnitee ei vii tegelikult ülekäigurajale ja Kopli 69 vastas kõnnitee on hoopis kuhjatud tänavakoristuse käigus lumega. Lisaks vajavad kõik ülekäigurajad teekattemärgistuse uuendamist. Selle ristmiku vahetus läheduses on toimunud kokku neli liiklusõnnetust kannatanutega.
Nimetatud ristumiskohas kasutavad jalakäijad rohkelt võimalust liikuda Sõle tänava bussipeatusest otse diagonaalis Kopli tänavale. Vastavalt liikluskorraldusele on antud asukohas mitmeid korralikke ja hästi välja ehitatud reguleerimata ülekäiguradasid, kuid kaaluma peaks sellise diagonaalis sõidutee ületamise võimaluse takistamist ja suunama jalakäijad selleks kohandatud ülekäiguradadele. Antud pildil on nähtav, et kõnnitee ei vii tegelikult ülekäigurajale ja Kopli 69 vastas kõnnitee on hoopis kuhjatud tänavakoristuse käigus lumega. Lisaks vajavad kõik ülekäigurajad teekattemärgistuse uuendamist. Selle ristmiku vahetus läheduses on toimunud kokku neli liiklusõnnetust kannatanutega. Foto: PPA
Pelguranna, Kopli, Sõle tänavate ristumiskoht. 
Pelguranna, Kopli, Sõle tänavate ristumiskoht. Foto: PPA
Pelguranna, Kopli, Sõle tänavate ristumiskoht. 
Pelguranna, Kopli, Sõle tänavate ristumiskoht. Foto: PPA

Kari, Madala, Sitsi ja Sõle tänavate ristumiskoht, Põhja Tallinna piirkond

Selle ristmiku puhul on probleemseks kohaks jalakäijate sõidutee ületamine Sitsi tänavalt otse Kari tänavale selleks mitte ettenähtud kohas. Samuti on kulunud teekattemärgistus ülekäiguradadel.
Selle ristmiku puhul on probleemseks kohaks jalakäijate sõidutee ületamine Sitsi tänavalt otse Kari tänavale selleks mitte ettenähtud kohas. Samuti on kulunud teekattemärgistus ülekäiguradadel. Foto: PPA

Puhangu ja Kaera tänavate vaheline lõik Sõle tänaval

Reguleerimata ülekäigurajal, mis külgneb Ehte tänavaga, peaks kaaluma kõrgendatud ohutussaare ehitamist, et tagada jalakäijatele võimalus sõidutee ületamisel vajadusel peatuda ja seeläbi ohutumalt ületada sõidutee, sarnaselt järgnevate ülekäiguradadega. Antud ristmikul on esinenud probleeme ka Kaera tänavalt Sõle tänavale manöövreid sooritavate autojuhtidega, kes kasutavad osaliselt kulunud teekattemärgistuse tõttu võimalust liikuda diagonaalis Ehte tänavale. Lisaks on selles piirkonnas esinenud liiklusõnnetusi. Antud kohas tuleks kaaluda lisaks olemasolevale teekattemärgistusele lisavõimalusi jalakäijate ülekäiguraja paremaks tähistamiseks ja Kaera ning Sõle tänava ristmiku liikluskorralduse ohutuse parandamiseks.
Reguleerimata ülekäigurajal, mis külgneb Ehte tänavaga, peaks kaaluma kõrgendatud ohutussaare ehitamist, et tagada jalakäijatele võimalus sõidutee ületamisel vajadusel peatuda ja seeläbi ohutumalt ületada sõidutee, sarnaselt järgnevate ülekäiguradadega. Antud ristmikul on esinenud probleeme ka Kaera tänavalt Sõle tänavale manöövreid sooritavate autojuhtidega, kes kasutavad osaliselt kulunud teekattemärgistuse tõttu võimalust liikuda diagonaalis Ehte tänavale. Lisaks on selles piirkonnas esinenud liiklusõnnetusi. Antud kohas tuleks kaaluda lisaks olemasolevale teekattemärgistusele lisavõimalusi jalakäijate ülekäiguraja paremaks tähistamiseks ja Kaera ning Sõle tänava ristmiku liikluskorralduse ohutuse parandamiseks. Foto: PPA
Puhangu ja Kaera tänavate vaheline lõik Sõle tänaval.
Puhangu ja Kaera tänavate vaheline lõik Sõle tänaval. Foto: PPA
Paavli 10 Sõle tänava Rimi poe juurest ei luba teekattemärgistus sooritada vasakpööret Sõle tänavale, kuid liikluskorraldusvahenditega ei ole sellist liikumisviisi dubleeritud. Seetõttu sooritatakse sagedasti vasakpöördeid Sõle tänavale. Antud teelõigul on toimunud 10 liiklusõnnetust kannatanutega.
Paavli 10 Sõle tänava Rimi poe juurest ei luba teekattemärgistus sooritada vasakpööret Sõle tänavale, kuid liikluskorraldusvahenditega ei ole sellist liikumisviisi dubleeritud. Seetõttu sooritatakse sagedasti vasakpöördeid Sõle tänavale. Antud teelõigul on toimunud 10 liiklusõnnetust kannatanutega. Foto: PPA

Telliskivi ja Ristiku tänavate ristumiskoht, Põhja–Tallinn

Telliskivi ja Ristiku tänava ristumiskohas on peamiseks probleemiks teekattemärgistuse kulumine. Võimaluse korral tuleks uuendada antud ristmikul ja sellega külgneva Mulla tänava reguleerimata ülekäigurajal teekattemärgistust.
Telliskivi ja Ristiku tänava ristumiskohas on peamiseks probleemiks teekattemärgistuse kulumine. Võimaluse korral tuleks uuendada antud ristmikul ja sellega külgneva Mulla tänava reguleerimata ülekäigurajal teekattemärgistust. Foto: PPA

Reguleerimata ülekäigurajad Paldiski maantee Sõle tänava ja Tehnika tänavate vahelisel lõigul

Nimetatud ülekäiguradade puhul on vajalik uuendada teekattemärgistust ja kaaluda lisaks lisavalgustust või teekattemärgistusi, et suurendada sõidukijuhtide võimalusi märgata jalakäijaid. Nimetatud ülekäigurajad on suure liiklustihedusega ja pika sirgega tänaval, kus sõidukiirused võivad kasvada lubatust suuremaks. Samuti on suure liiklustiheduse puhul raske autojuhtidel märgata jalakäijaid hämaral ajal ning vihmas. Nimetatud teelõigul on toimunud kokku kuus liiklusõnnetust ja hukkunud on üks jalakäija.
Nimetatud ülekäiguradade puhul on vajalik uuendada teekattemärgistust ja kaaluda lisaks lisavalgustust või teekattemärgistusi, et suurendada sõidukijuhtide võimalusi märgata jalakäijaid. Nimetatud ülekäigurajad on suure liiklustihedusega ja pika sirgega tänaval, kus sõidukiirused võivad kasvada lubatust suuremaks. Samuti on suure liiklustiheduse puhul raske autojuhtidel märgata jalakäijaid hämaral ajal ning vihmas. Nimetatud teelõigul on toimunud kokku kuus liiklusõnnetust ja hukkunud on üks jalakäija. Foto: PPA

Tööstuse ja Salme tänava ristmik

Koheselt peale Salme tänava ristmikku algab sõidukiiruse piirangu ala 30 km/h. Ettepanek oleks suurendada 30km/h piirangu ala kuni Volta tänavani mõlemas suunas, et oleks tagatud madalam sõidukiirus mitmel reguleerimata ülekäigurajal antud lõigus. Samuti oleks vajalik uuendada teekattemärgistust.
Koheselt peale Salme tänava ristmikku algab sõidukiiruse piirangu ala 30 km/h. Ettepanek oleks suurendada 30km/h piirangu ala kuni Volta tänavani mõlemas suunas, et oleks tagatud madalam sõidukiirus mitmel reguleerimata ülekäigurajal antud lõigus. Samuti oleks vajalik uuendada teekattemärgistust. Foto: PPA

Kopli tänav Kotzebue tänavast kuni Malmi tänavani

Kopli tänaval, Kotzebue tänavast alates kuni Malmi tänavani peaks olema sõidukiirus vähendatud 30 km/h, kuna antud lõigus on liikumas rohkelt jalakäijaid, kes tulevad Balti jaamast ja liiguvad sealt edasi Kalamaja asumisse. Põhja pst, Kotzebue ja Kopli tänava ristumiskohas, mis on näidatud ka punase noolega pildil, olev reguleerimata ülekäigurada on jalakäijatele ohtlik, kuna kurvi läbides ei ole autojuhid teadlikud ees olevast ülekäigurajast. Antud lõigul alates Põhja pst kuni Malmi tänavani on toimunud kokku kuus liiklusõnnetust kannatanutega, kus on hukkunud üks jalakäija.
Kopli tänaval, Kotzebue tänavast alates kuni Malmi tänavani peaks olema sõidukiirus vähendatud 30 km/h, kuna antud lõigus on liikumas rohkelt jalakäijaid, kes tulevad Balti jaamast ja liiguvad sealt edasi Kalamaja asumisse. Põhja pst, Kotzebue ja Kopli tänava ristumiskohas, mis on näidatud ka punase noolega pildil, olev reguleerimata ülekäigurada on jalakäijatele ohtlik, kuna kurvi läbides ei ole autojuhid teadlikud ees olevast ülekäigurajast. Antud lõigul alates Põhja pst kuni Malmi tänavani on toimunud kokku kuus liiklusõnnetust kannatanutega, kus on hukkunud üks jalakäija. Foto: PPA

Ahtri tänava ülekäigurajad, Kesklinna piirkond

Ahtri 2 juures olevatel ülekäiguradadel oleks vaja uuendada teekattemärgistust.
Ahtri 2 juures olevatel ülekäiguradadel oleks vaja uuendada teekattemärgistust. Foto: PPA
Ahtri 2 juures olevatel ülekäiguradadel on vaja uuendada teekattemärgistust. 
Ahtri 2 juures olevatel ülekäiguradadel on vaja uuendada teekattemärgistust. Foto: PPA
Sel kohal on vaja üle vaadata liikluskorraldus. Ahtri tänaval on toimunud kokku kuus liiklusõnnetust kannatanutega.
Sel kohal on vaja üle vaadata liikluskorraldus. Ahtri tänaval on toimunud kokku kuus liiklusõnnetust kannatanutega. Foto: PPA

Tallinna Ülikooli (Narva mnt 25) ees olev reguleerimata ülekäigurada

Antud ülekäigurada on ohtlik, kuna tegemist on suure liiklustihedusega kohaga. Samuti on siin toimunud korduvalt liiklusõnnetusi, kus vigastada on saanud jalakäijad. Samas kohas on ka bussipeatused ja trammipeatused. Antud koht vajab tõsist liikluskorralduslikku reguleerimist, et tagada edaspidi jalakäijate ohutus. Antud kohas on toimunud neli liiklusõnnetust kannatanutega ja samuti on antud kohas hukkunud üks jalakäija.
Antud ülekäigurada on ohtlik, kuna tegemist on suure liiklustihedusega kohaga. Samuti on siin toimunud korduvalt liiklusõnnetusi, kus vigastada on saanud jalakäijad. Samas kohas on ka bussipeatused ja trammipeatused. Antud koht vajab tõsist liikluskorralduslikku reguleerimist, et tagada edaspidi jalakäijate ohutus. Antud kohas on toimunud neli liiklusõnnetust kannatanutega ja samuti on antud kohas hukkunud üks jalakäija. Foto: PPA

Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium (Fr. Kreutzwaldi 25)

Fr. Kreutzwaldi 25 Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasiumi juures on pidevaks probleemiks kooli lapsi toovate lapsevanemate poolt kõnniteel peatumine. Oma käitumisega ohustatakse kõnniteel liikuvaid jalakäijaid. Kõnniteele sõitmise takistamiseks tuleks paigaldada teepiire. Antud probleemiga on pöördunud politsei poole ka koolipersonal.
Fr. Kreutzwaldi 25 Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasiumi juures on pidevaks probleemiks kooli lapsi toovate lapsevanemate poolt kõnniteel peatumine. Oma käitumisega ohustatakse kõnniteel liikuvaid jalakäijaid. Kõnniteele sõitmise takistamiseks tuleks paigaldada teepiire. Antud probleemiga on pöördunud politsei poole ka koolipersonal. Foto: PPA
Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium (Fr. Kreutzwaldi 25).
Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium (Fr. Kreutzwaldi 25). Foto: PPA

Estonia puiestee ja Kentmanni tänavate ristmik

Antud kohas on ohustatud jalakäijad, keda ei taheta lasta autojuhtide poolt üle tee. Autojuhid ei peatu üldjuhul ja jalakäijad satuvad suurde ohtu. Samas on selles kohas liiklustihedus väga suur.
Antud kohas on ohustatud jalakäijad, keda ei taheta lasta autojuhtide poolt üle tee. Autojuhid ei peatu üldjuhul ja jalakäijad satuvad suurde ohtu. Samas on selles kohas liiklustihedus väga suur. Foto: Põhja prefektuuri kesklinna osakond

Pärnu maantee ja Alevi tänava ristmik

Pärnu maantee ja Alevi tänava ristmikul suunaga Kesklinna poole on reguleerimata ülekäigurada, kus Pärnu maanteele sõitvatele autojuhtidele ei ole nähtav ülekäiguraja liiklusmärk.
Pärnu maantee ja Alevi tänava ristmikul suunaga Kesklinna poole on reguleerimata ülekäigurada, kus Pärnu maanteele sõitvatele autojuhtidele ei ole nähtav ülekäiguraja liiklusmärk. Foto: PPA

Tehnika ja Toompuiestee ristmik

Tehnika ja Toompuiestee ristmikul on autojuhtidel keeruline liigelda, kuna nii Balti jaama kui ka Paldiski maantee poolt tulles põleb autojuhtidele mõlemal pool fooris roheline tuli. Seetõttu tekivad manöövri sooritamisel konfliktid. Rohelise tule süttides sooritatakse parempööre Tehnika tänavale ja ei anta teed ülekäigurajal rohelise fooritulega teed ületavatele jalakäijatele. Samuti on kulunud teekattemärgistus ristmikul, mille tõttu tekitatakse juhtide poolt iseseisvalt sõiduridu manöövri sooritamiseks.
Tehnika ja Toompuiestee ristmikul on autojuhtidel keeruline liigelda, kuna nii Balti jaama kui ka Paldiski maantee poolt tulles põleb autojuhtidele mõlemal pool fooris roheline tuli. Seetõttu tekivad manöövri sooritamisel konfliktid. Rohelise tule süttides sooritatakse parempööre Tehnika tänavale ja ei anta teed ülekäigurajal rohelise fooritulega teed ületavatele jalakäijatele. Samuti on kulunud teekattemärgistus ristmikul, mille tõttu tekitatakse juhtide poolt iseseisvalt sõiduridu manöövri sooritamiseks. Foto: PPA

A. Laikmaa, Narva maantee ja Hobujaama ristmik

A. Laikmaa, Narva mantee ja Hobujaama ristmik on jalakäijatele keeruline koht, kus tipptundidel on rahvahulk väga suur. Kohati ei mahu inimesed ära ohutussaartele ja joostakse keelava fooritulega trammipeatusse, et jõuda trammi peale.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles