Pärnu maantee remont ühendab Lasnamäe ja Haabersti kergliiklustee

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: Allikas: Tallinna kommunaalamet

Kui Pärnu maantee remont valmis saab, on võimalik sõita jalgrattaga turvaliselt Ülemistelt Järve ja Nõmme kaudu Haaberstisse.

Tallinna kommunaalameti tellimusel algas tänavu märtsis Pärnu maantee rekonstrueerimine 556 meetri pikkusel lõigul, alates Pärnu mnt 238 kuni omaaegse kitsarööpmelise raudtee tammini.

«Tööde käigus rajatakse paaritute numbritega majade poolele kahe meetri laiune kõnnitee ja paarisnumbritega majade poolele kinnistute aedade asukohast lähtudes varieerivalt keskmiselt 3,5 meetri laiune kergliiklustee ning rekonstrueeritakse tänavavalgustus ja uuendatakse liikluskorraldusvahendid,» rääkis kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesiallik.

Kergliiklustee on tema sõnul varasematel aastatel Tallinna linna poolt vanale raudteetammile rajatud Lääne-Tallinna ühendatud kergliiklusteede loogiline jätk, ühendades omavahel Ülemiste liiklussõlmest Pärnu maanteele suunduva kergliiklustee Rahumäe ning Nõmme keskuse kaudu Õismäele suunduva endisele raudteetammile rajatud kergliiklustee. Kui Pärnu maanteel tööd lõppevad, siis on ühtsesse kergliiklusteede võrgustikku ühendatud kergliiklusteed Lasnamäest Haaberstini.

Pärnu maantee remonditava lõigu reguleerimata ülekäigurajad kohandatakse vaegnägijate vajadustele. Pärnu maantee 238 kõrval oleval teelõigul rajatakse tee keskele sõidusuundi eraldav äärekiviga ohutussaar laiusega 2,35 meetrit. Vana raudteetammil oleva kergliiklusteega ristumise asukohas on projekteeritud uus 3,5 meetri laiune reguleerimata ülekäigurada.

«Kergliikluse rahustamiseks on ülekäigurada nihutatud vana raudteetammi ehk Kitsaroopa tee kergliiklustee pikenduse ja Pärnu maantee nurgast paarkümmend meetrit kesklinna poole. Vältimaks ratturite poolt sõidutee diagonaalsuunas lõikamist, on tee paremasse serva ette nähtud torupiire,» ütles Vesiallik.

Pärnu mnt 240 parkla esisel lõigul rajatakse sõidutee äärde teega paralleelselt neli parkimiskohta. Parkimiskohad on eraldatud sõiduteest nelja sentimeetri kõrguse betoonäärekiviga ning parkimiskohtade ja jalgtee vahel on omakorda kaheksa sentimeetri kõrgune äärekivi.

Koos sõidutee, jalgratta- ja jalgteede ning kõnniteede ehitusega toimub teemaal olevate tehnovõrkude rekonstrueerimine ning uue sademevee torustiku ehitus Risti tänava ja vana raudteetammi vahelisele lõigule. Rekonstrueerimine vähendab teelt lähtuvat negatiivset mõju keskkonnale ning naaberkinnistutele, kuna sõidu- ja jalgteede katenditelt juhitakse vesi sademevee kanalisatsiooni ning senisest tasasem teekate tagab sujuvama liikluse, mille tõttu väheneb tänava mürafoon ja sõidukite poolt õhku paisatavate heitgaaside hulk.

Töid teeb Nordecon AS ja tööde lõpetamise tähtaeg on 30. juuni. Tee-ehituse tõttu sõidavad liinide nr 36 ja 45 bussid kuni 5. juuni tööpäeva lõpuni kesklinna suunal ümbersõidumarsruudil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles