Prügivedajad tegutsevad võimete piiril

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõrvalisel Vainutalu põiktänaval Kakumäel tuleb prügivedu ilmselt kevadeni oodata.
Kõrvalisel Vainutalu põiktänaval Kakumäel tuleb prügivedu ilmselt kevadeni oodata. Foto: Liis Treimann

Linnaelanik mõtleb üleajavat prügikonteinerit vaadates, et jäätmekäitlusfirma oskab ainult arveid välja kirjutada, aga väiksemagi lumesaju puhul jääb prügi vedamata.


Tegelikkuses rabelevad prügivedajad oma võimete piiril, et töödega kasvõi hädapäraseltki graafikus püsida. Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg ütles, et olukord on kriitiline ja läheb järjest hullemaks.

«Autojuhid ei pea enam vastu. Praktiliselt iga päev jääb mõni autojuht haiguslehele ja praegu otsime nendele asendajaid. Peale selle otsime veel laadijaid, kes aitaksid seda tööd teha. Paneme autodele ajutiselt ühe mehe asemel kaks, aga see pole lahendus, vaid lihtsalt mõningane kergendus. Konteiner tuleb nii või teisiti autoni vedada ja kahekesi on seda lihtsalt natuke kergem teha. Aga samas ei saa autoga sageli konteinerile nii lähedale sõita kui suvel,» selgitas Remmelg.

Aga sellest hoolimata venivad autojuhtide tööpäevad tavalisest palju pikemaks ja juba see kurnab inimesed ära. Teiseks venitavad mehed ennast raskete prügikonteinerite sikutamisega ära. Praegu otsibki firma ajutisele tööle laadijaid nii Tallinna kui Tartusse.

AS Veolia Keskkonnateenused juhatuse liige Argo Luude kinnitas samuti, et ettevõte tegutseb võimete piiril. Kuigi näiteks nende teenindatavas Kakumäe piirkonnas jääb iga päev kümnete majade prügi lumeolude tõttu ära vedamata.

Haabersti linnaosavanema asetäitja Juhan Hindov käis alles eile Kakumäe tänavate olukorda kontrollimas ning leidis, et kohati on Veolia kaebused õigustatud, aga mõnes kohas võiks prügifirma siiski rohkem pingutada. Hindov luges üles mitu tänavat, kus prügiauto tõepoolest kinni võib jääda. Samas leidis ta, et mõnes teises kohas on Veolia liiga kergekäeliselt teenuse osutamata jätnud.

«Praegune aeg on kõigile raske ja me kõik peame rohkem pingutama kui tavaliselt. Linnaosavalitsus suhtleb iga päev Jaaksoni Linnahooldusega, kes Haabersti tänavaid puhastab. Linnaosa taotleb ja saab linnalt lisaraha lumekoristuseks, me võtame linnaosavanema reservfondist raha, tänavapuhastaja töötab ka nii palju, kui vähegi võimsust jagub. Kõik pingutavad, aga mulle tundub, et mõned meist võiksid pisut rohkem pingutada,» vihjas Hindov Veoliale.

«See ei tohiks kellelegi uudiseks olla, et Eestis on igal aastal talv. Hankigu endale lumeketid ja seadistagu tehnika ümber või muretsegu võimsamad masinad, kui muidu tööd tehtud ei saa,» soovitas ta jäätmekäitlejatele.

Luude kinnitas, et lumeketid on ettevõttel juba ammu olemas ning prügiautodel ka kasutuses. Ilma lumekettideta oleks olukord tõenäoliselt märkimisväärselt hullem. Prügiautod olevat aga kogu Euroopas ühesugused ning mõeldud teedel ja tänavatel, mitte lumehangedes sõitmiseks.

«Mis puudutab täiendava tehnika hankimist, siis seda võiks soovitada kommunaalametile ja tänavapuhastajatele. Et nemad hangiksid endale tehnika, mis võimaldab tänavaid nõuetekohaselt hooldada,» lausus Luude.

«Eestis kehtib ju teeseadus, mis on kõigile täitmiseks. Kuidas on võimalik, et teehooldaja võib öelda, et minul raha ei ole ja mina paremini ei saa ja seda peetakse loomulikuks. Aga siis tuleb prügivedaja, kelle töö sõltub täielikult teehooldaja tööst ja temalt nõutakse ideaalset teenindust,» lisas ta.

Veolia juhi sõnul on ettevõte kogu Eestis vaatamata lumeuputusele üle 90 protsendi oma kohustustest siiski täita suutnud n ing ta soovitas kõigile praeguses kriisiolukorras vastastikust mõistmist.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles