Tulevikureis Läänemerel: kiirusel 1200 km/h suletud torus (1)

Kuldar Kullasepp
, reklaamtoodete ja eriprojektide juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Möödunud nädalal testis Hyperloop One tehnoloogit, mis võib juba paari aasta pärast transpordiga inimesi kiirusel üle 1200 km/h. Pildil on näha testseadeldis pidurdamas pärast 1,1-sekundilist kiirendust saavutatud kiirust 190 km/h.
Möödunud nädalal testis Hyperloop One tehnoloogit, mis võib juba paari aasta pärast transpordiga inimesi kiirusel üle 1200 km/h. Pildil on näha testseadeldis pidurdamas pärast 1,1-sekundilist kiirendust saavutatud kiirust 190 km/h. Foto: AP/Scanpix

Uue põlvkonna transpordilahendus nimega hyperloop on pakkunud kõneainet alates 2013. aasta augustist, mil ideed tutvustas Tesla ja SpaceXi juht Elon Musk. Olemuselt on tegemist vaakumtorus liikuva ning seal magnetite najal kergelt hõljuva sõiduriistaga, mis tänu vähesele hõõrdumisele võib saavutada ka kiiruse 1200 km/h. Inimesed istuvad sõidu ajal «rongides», milles on tagatud sobiv rõhk ning seega igati mugav ja turvaline keskkond ülikiireks reisimiseks.

Aktiivselt arendab hyperloop’i kaks ettevõtet, kellest üks, Hyperloop One jõudis möödunud nädalal esimese avaliku katsetuseni. Tõsi, veel ei ole valminud vaakumtorudest koosnevat rada ega ka kapslit, milles reisijad istuma hakkavad. Eelkõige katsetati mootorit ja see katsetus läks igati korda.

Seadeldis saavutas sajakilomeetrise tunnikiiruse 1,1 sekundiga. Ettevõtte kaasasutaja Brogan BamBrogani sõnul on eesmärk saavutada kiirus 643 km/h kahe sekundiga. Veel sel aastal on plaanis ehitada ligi nelja kilomeetri pikkune rada, kus kapsel liiguks kiirusega 1200 km/h.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles