Enno Reinsalu: Gotthardi raudteetunnel on eelkõige prestiižirajatis (3)

Riin Aljas
, teadustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enno Reinsalu
Enno Reinsalu Foto: Erakogu

Postimees uuris TTÜ emeriitprofessorilt ja volitatud mäeinsenerilt Enno Reinsalult vastavatud Gotthardi tunneli ehitamise ja olemuse eripära kohta. Tunnel asub Šveitsi Alpides ja on 57 kilomeetrit pikk – niisiis on see nüüd 53,9-kilomeetrise Jaapani Seikani tunneli asemel maailma pikim raudtetunnel. 

-Tunneli ehitamiseks tuli teha palju mäepuurimist. Kui keeruline see on ning kas selle rajamisel tuli kasutada mõnd uut tehnoloogiat? Küsimuse mõte on, et kui eriline see uus tunnel ja selle ehitamine on.

Tunnelite rajamiseks läbitakse kivimeid mitut moodi. Nõrkadest ja keskmise tugevusega kivimitest minnakse läbi suurte «iseroomavate» tunnelipuuridega, kauritsatega. See on kõige nüüdisaegsem, tõhusam ja ohutum moodus. Paremat ei ole. Eriti tugevaid ja kõvu (kaledaid, ingl sound) kivimeid võidakse ka lõhata, kuid mitmel põhjusel seda meelsasti ei tehta.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles