Šveitsis avatakse maailma pikim raudteetunnel

Margus Parts
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
The first train comes out of the tunnel's North portal on the opening day of the Gotthard rail tunnel,  at the North portal near Erstfeld, Switzerland, Wednesday, June 1, 2016. The construction of the 57 kilometer long tunnel began in 1999, the breakthrough was in 2010. After the official opening on June 1, the commercial operation will begin in  December 2016. (Laurent Gillieron/Keystone via AP)
The first train comes out of the tunnel's North portal on the opening day of the Gotthard rail tunnel, at the North portal near Erstfeld, Switzerland, Wednesday, June 1, 2016. The construction of the 57 kilometer long tunnel began in 1999, the breakthrough was in 2010. After the official opening on June 1, the commercial operation will begin in December 2016. (Laurent Gillieron/Keystone via AP) Foto: LAURENT GILLIERON/AP

Šveitsis avatakse maailma pikim, sügavaim ja kalleim 57 kilomeetri pikkune raudteetunnel. Projekt läks maksma 12,2 miljardit šveitsi franki ehk 11 miljardit eurot ning paraku ka kaheksa töötaja elu.

Gotthardi baastunnel on ehitatud Milano ja Zürichi vahelisele raudteelõigule, mis kulgeb läbi maaliliste Šveitsi Alpide. Täpsemalt asub see mägises Gotthardi aheliku piirkonnas, mis on olnud peamine põhja-lõuna suunaline ühenduslüli Itaalia ja Šveitsi vahel. Kuni 1882. aastani, mil avati vana Gotthardi tunnel, oli piirkond väga raskesti läbitav. Nagu nüüd, oli ka toonane 130 aastat tagasi ehitatud tunnel tõeline läbimurre.

57 kilomeetri pikkune Gotthardi tunnel on kolm kilomeetrit pikem endisest maailmarekordi hoidjast Jaapanis, kus Seikani tunnel ühendab Jaapani kaht suuremat saart Honshud ja Hokkaidot, ning seitse kilomeetrit pikem La Manche’i tunnelist Inglismaa ja Prantsusmaa vahel. Vastvalminud raudteetunnel on kaevatud osaliselt seni kasutusel oleva 1882. aastal ehitatud tunneli alt, kuid erinevalt vanast tunnelist läbib uus ehitis Erstfedi ja Bodio vahelist lõiku peaaegu tasapinnalisel kõrgusel, olles nii esimene omalaadne Euroopas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles