Mis teeb suvetükist hiti?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kersti Heinloo ja Andres Mähar Roman Baskini lavastatud August Strindbergi kiredraamas «Preili Julie» Kõue mõisa tagaõuel Harjumaal.
Kersti Heinloo ja Andres Mähar Roman Baskini lavastatud August Strindbergi kiredraamas «Preili Julie» Kõue mõisa tagaõuel Harjumaal. Foto: Gabriela Liivamägi

Kevaditi on Eestis otsitud eurolaulu võidu valemit. Nüüd on suvi ja Arter võttis nõuks leida suveteatrite edu retsepti. Siin see on!

Andres Dvinjaninov ei salga, et oli neliteist suve tagasi Emajõe suveteatriga lõppu tegemas. «Ei läinud hästi ja mõtlesin, et aitab kah,» meenutab ta. Aga siis, järgmisel suvel, tõi Dvinjaninovi teater välja «Nipernaadi», ja isegi hoolimata tõigast, et samal suvel tõi ka Ugala suveks välja konkureeriva «Toomas Nipernaadi», sai August Gailiti ränduriromaani ainetel ja Priit Pedajase lavastatud tükist kunagise Vanemuise Seltsi hoone pargis Emajõe suveteatri päästja. Publik tuli innuga kohale. (Ka Viljandis.) «Siis algas jälle rõõmus aeg,» mäletab Dvinjaninov. Ent mitte lõpmatuseni muretu. Sest ka järgnevail aastail on menutükkide sekka sattunud lavastusi, millest pole saanud vastupandamatut publikumagnetit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles