Michali sõnul pole varulaeva puhul vanus esmatähtis

Majandusminister Kristen Michal

FOTO: Margus Ansu

Kui endine majandusminister Juhan Parts nimetas Tallinna Sadama tütarfirma parvlaeva Regula ostu absurdseks ja piinlikuks tarbetu vanaraua soetamiseks, siis praeguse majandusministri Kristen Michali sõnul pole varulaeva puhul vanus tähtis.

«Kui lõppkokkuvõttes on siin ühel päeval kohal neli uut laeva, siis varulaev kindlasti ei pea olema kõige kallim ja kõige uuem,» ütles Michal «Aktuaalsele kaamerale», vahendas ERR.

Regula hinnatõusus minister midagi küsitavat ei näe, sest asjad muutuvadki ajas kallimaks ja seda eriti olukorras, kus turg on teataval määral piiratud.

Alates 1. oktoobrist jätkab SLK Regula tehnilise opereerimisega ning esialgu jääb pardale ka selle meeskond.

Kui SLK ostis omal ajal Regula hinnanguliselt kahe miljoni euro eest, siis tänase tehingu hinda osapooled ei avalda, kuid TS Laevade juhatuse esimehe Kaido Padari kinnitusel jäid varulaeva otsimisel pakkumised vahemikku 4,5-6 miljonit eurot.

Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad kinnitas täna hommikul, et sõlmis lepingu Vjatšeslav Leedo ettevõtte Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva Regula ostuks. 

Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Laevad juhatuse esimehe Kaido Padari sõnul oli parvlaeva Regula ost Saarema Laevakompaniilt parim võimalik tehing praegust turusituatsiooni arvestades. Enne Regula ostu pidas TS Laevad varulaeva hankimiseks konsultatsioone kokku 27 ettevõttega ja käis inspekteerimas 6-7 laeva, kuid hinna ja kvaliteedi suhtelt oli Padari kinnitusel kõige parem pakkumine Regula.

Padar sõnas, et Regula hind jääb vahemikku 3-6 miljonit eurot, kuid täpset summat tuleb tema sõnul küsida Vjatšeslav Leedo käest. 

Saaremaa Laevakompanii ostis Regula aastal 1997 Rootsist, kui omanik Vjatšeslav Leedo alustas ettevõtte uuendamisega. Regula ostuhind oli toona ettevõtte teatel 35 miljonit krooni ehk pisut enam kui 2,1 miljonit eurot. Laev on ehitatud aastal 1971.

Tagasi üles