Johannes Pirita: veapunktiprojekt tundub olevat liiga julm

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Johannes Pirita.
Johannes Pirita. Foto: Liis Treimann / Postimees

Sõiduauto juhtide õpetaja Johannes Pirita hinnangul võib pakutava veapunktisüsteemiga tekkida topeltkarisutse oht ja nii mõnedki trahvipunktid tunduvad olevat liiga kõrged.

Pirita sõnul tundub Tallinna Tehnikakõrgkooli katuse all valminud projekt olevat liiga julm, sest näiteks kiiruskaamera vaateväljas saab piirkiiruse ületamise eest kohe 4 veapunkti ja kui seesama juht unustab end ka bussirajale, lisandub veel neli miinust, mis tähendab, et vaja on minna psühholoogilisele nõustamisele.

Pirita hinnangul on asi aga päris paha, kui teenitud on 12 veapunkti, sest siis on vaja minna juhtimisvõimekuse kontrolli, mis Euroopas maksab 600-850 eurot ja Eestis oleks hinnaks 200 eurot.

«Juhi seisukohalt on süsteemi kõige suurem puudus just nimel selles, et see on ka suhteliselt ülekohtune,» hindas Pirita.

Pirita sõnade kohaselt saab veapunktid ainult see rikkuja, kes oli juhuslikult politsei vaateväljas, aga tuhat teist rikkujat ei saanud miinuspunkte, sest politseid selle koha peal parajasti ei olnud.

«Veapunktisüsteemi väljatöötamine ja juurutamine on võimalik, sellele vastav liiklusjärelevalve aga praegu ei ole võimalik,» sõnas Pirita. «See aspekt kõigutab suuresti minu usku taolise veapunktisüsteemi headusesse.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles