Fotod: Tallinna Peatänava tegijad tulid rahva ette (1)

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna, rahvusvahelisel autovabal päeval korraldasid linnaruumieksperdid ja Tallinna linnajuhid Hobujaama platsil arutelu tulevase peatänava üle.

Kaasaegse linnaruumi ning tulevase Tallinna Peatänava üle arutlesid linnaarhitekt Endrik Mänd, abilinnapea Arvo Sarapuu, Arhitektuurikeskuse juhataja Raul Järg, liikuvusekspert Marek Rannala ning peatänava arhitektuurivõistluse võitjad Toomas Paaver ja Indrek Peil.

Peatänava konkursi võitnud töö näeb ette vanalinna kindlustusvööndi välisservas olnud glassiipuiestee taastamise, mis kujuneks jõuliseks elemendiks Tallinna linnaruumis. Autorite nägemuses eristaks see selgelt pargivööndi ümber vanalinna ning annaks Viru väljakule konkreetsema väljakuliku vormi. Praegu on glassiipuiestee osaliselt säilinud näiteks Toompuiesteel ja Kaarli puiesteel.

Peatänav koosneb bastionaalvööndi lõigust Pärnu maanteel ja sellest kiirena väljuvast Narva maanteest, millest saab uus puiestee. Nende kohtumispaik Viru väljak on Tallinna nullpunkt.

Viru väljakul tekib glassiipuiestee taastamisega selgelt piiritletud suurusega plats. Platsi keskel on õhukese veekihiga kaetud ala. Ühissõidukirajad on kivisillutisega. Autode rajad on sama kattega kui ülejäänud väljak, kuid need on jalakäijate ruumist eraldatud pollaritega. Autode jaoks on tegemist nii-öelda rahustatud liiklusega alaga, kust saab vajadusel läbi sõita, kuid mis pole kuigi mugav. Trammipeatused moodustavad koos Viru bussiterminaliga ühtse transpordisõlme.

Narva maanteel kulgevad 2+2 puuderidade vahel jalgrattateed. Trammipeatuste kohal kavandatakse üks puuderida trammiperroonile. Jalakäiguala ja rattatee vahele jääv puudega lõik mahutab nii istumist, väiksemaid mänguvahendeid, kioskeid kui ka muud vajalikku. Sõidutee ja jalakäiguala vahele jääb puhverala, mida saab kasutada rataste, autode parkimiseks ning pööretele vajalike laienduste tegemiseks.

Peatänava konkursi võidutöö

* «Kevad linnas»

* Autorid on arhitektid Toomas Paaver OÜst Linnalahendused ning Siiri Vallner, Indrek Peil ja Kristel Niisuke arhitektuuribüroost Kavakava.

* Teedeinsener on Indrek Kustavus OÜst ExTech Design.

* Kaasautorid on Valdis Linde ja Riin-Kärt Ranne arhitektuuribüroost Kavakava.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles