Transpordi ametiühing asus uurima rekkaõnnetuste põhjuseid

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Raigo Pajula

Transpordi ametiühingu autojuhtide sektsioon saatis täna päringud maanteeametile ja liikluskindlustusfondile, mis puudutab veokitega juhtunud liiklusõnnetuste sagenemist Eestimaa teedel.

Info analüüsi tulemusel tehakse ka omad ettepanekud liiklusohutuse tõstmiseks, teatas transpordi ametiühing.

«Meediat jälgides ja ametivendadega suheldes on jäänud mulje, et eriti sel talvel on rekkaõnnetused sagenenud. Tahame sellele statistilist kinnitust saada ja siis konstruktiivselt pead kokku panna, et mis lahti on,» selgitas Transpordi ametiühingu autojuhtide sektsiooni juhataja Sulev Paglant.

Tema sõnul ei ole suurte autode õnnetustes alati süüdi professionaalid ise, vaid ohtlikud olukorrad on põhjustatud hoopis libedal teel sõitmisega mitteharjunud teised liiklejad. «Täpsema pildi saame statistikat uurides,» uskus E-Piimas leiba teeniv autojuhtide kõneisik.

Ka Transpordi ametiühingu esimees Peep Peterson ütles, et väga oluline on jõuda õnnetuste põhjusteni. «Esmapilgul on suurem osa õnnetustest seotud libedusega ja see nõuab reageerimist, sest kaalul on inimelud. Nii olen andnud bussi- ja autojuhtide sektsioonidele kaalumiseks mõtte nõuda siiski talverehvide kohustuslikuks muutmist nii bussidel kui veokitel,» rääkis Peterson.

Tema sõnul võib analüüs viia aga ka väga põhimõtteliste ettepanekuteni, kuidas transpordipoliitikat muuta.

«Näiteks ei vastuta täna tellija selle eest, kui sunnib vedajaile peale ülekaalulisi, alamakstud või sõiduaja reeglitele mittevastavaid vedusid. Samuti on transpordiettevõtete palgasüsteemid põhimõttelises vastuolus Euroopa liiklusohutusnõuetega,» märkis Peterson ja tõdes, et Eestis puudub institutsioon, mis liiklusohtlikku transporditurgu korrastaks.

Transpordi ametiühing autojuhtide sektsioon arutab rekkaõnnetuste statistikat hiljemalt veebruari lõpus ja koostab selle alusel ministrile soovitused liiklusohutuse tõstmiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles