Iga kool leiutab üliandekate jaoks oma jalgratast

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimsi kooli direktor Karmen Paul koolimaja ees.
Viimsi kooli direktor Karmen Paul koolimaja ees. Foto: Jaanus Lensment / Postimees

Koolides murtakse pead, kuidas leida üles ja motiveerida üliandekaid lapsi, kes seni on pidanud omapäi hakkama saama.

Harjumaal tegutseva Jüri gümnaasiumi direktor Maria Tiro on neil päevil tegelenud harvaesineva «probleemiga» – ühe 8. klassi õpilase vanem esitas koolile keeletesti tunnistuse, mis ütleb, et laps oskab inglise keelt tasemel C1+. See tähendab kõrgtaset: andekas laps räägib võõrkeelt paremini kui osa tema õpetajaid. «Õpilasele koostatakse individuaalne õppekava, juhendama hakkab teda pikaajalise kogemusega gümnaasiumi inglise keele õpetaja,» rääkis Tiro.

Tallinna lähedal asuv Viimsi kool aga otsib parasjagu spetsiaalset eripedagoogi või psühholoogi, kes töötaks välja süsteemi, kuidas andekaid õpilasi koolis märgata ja nendega edasi töötada. «Kõik koolid otsivad viise, aga tundub, et kõik leiutavad veel jalgratast,» arvas direktor Karmen Paul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles