Galerii: kolm päeva jääl ehk kuidas laevadele teed tehakse?

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui Postimehe reporter Madis Filippov ja fotograaf Liis Treimann möödunud esmaspäeval jäämurdja Eva 316 pardale astusid, olid nad kindlad, et järgmise päeva õhtuks on taas jalge all kindel maa. Tegelikult jõudsid nad sadamasse tagasi alles 20 tundi kavandatust hiljem.

Et ajamäärused on talvel merel umbmäärased, sai selgeks juba enne teele asumist - kella seitsmeks kavandatud start nihkus enam kui kaks tundi edasi.

Ent start ei viibinud mitte seetõttu, et jäämurdjal jääks rammu väheks, vaid seepärast, et sadamad ei saa oma ülesannetega hakkama ja jäämurdja peab lisatööd tegema. Ja pingutagu jäälõhkujad palju jaksavad, alati pole sellestki kasu. Sest jääsupist, mida Eva 316 lõikab nagu tavalisi laineid, ei suuda kaubalaevad läbi tungida.

Eva 316 tööpiirkond ulatub Pärnust Kura kurguni.

Juuresolevast galeriist näeb jäädvustusi Postimehe reporteri ja fotograafi retkest koos jäämurdjaga. Teekonnast saab pikemalt lugeda Postimees Plussist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles