Veider olukord parvlaevadel: kaubikule tuleb osta topeltpilet (2)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Leiger.
Parvlaev Leiger. Foto: Toni Läänsalu

Parvlaeva üleveohindade soodustuse saamise mõned asjaolud on ikka veel lõpuni selgeks rääkimata. Nii näiteks ei saa ettevõtjad aru, miks nad peavad kaubikule, mis võtab sama palju ruumi kui sõiduauto ja näeb välja nagu sõiduauto, ostma kaks korda kallima pileti.

Mõistusepärane oleks eeldada, et ka kaubikule peaks rakenduma samasugune soodustus kui sõiduautole, aga ei rakendu, kirjutab Hiiu Leht. Piletihindu reguleerib majandus- ja taristuministri määrus, mis võeti vastu 1. veebruarist 2016 ehk veel eelmise ministri Kristen Michali ajal.

Kui määrus räägib sooduspiletiga üleveetavast sõidukist, siis määruse lisas on kirjas, et soodustus rakendub vaid sõiduautodele ja mitte veoautodele. Veoautoks arvatakse piletihindade loetelus nii kuni 3500kg täismassiga kui ka üle 3500kg täismassiga sõiduk – seega loetakse veoautoks ka kaubikud.

Ministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Taivo Linnamägi vastas sellele küsimusele, et vedaja tõlgendab kehtestatud määrust korrektselt, kuid koostöös vedajaga püütakse leida alternatiivne lahendus N1 tüüpi sõidukite kategoriseerimiseks ja hinnastamiseks.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles