Reisikülje lühiuudised
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
20
enim külastatud linna maailmas
Euromonitori aasta alguses välja tulnud uuring tõi 2015. aasta külastatavuse põhjal välja 20 turistide seas populaarsemat linna kogu maailmas, kirjutas Telegraph.
1. Hongkong – 26,6 miljonit külastajat
2. Bangkok – 18,7 miljonit külastajat
3. London – 18,6 miljonit külastajat
4. Singapur – 16,8 miljonit külastajat
5. Pariis – 15 miljonit külastajat
6. Macau – 14,3 miljonit külastajat
7. Dubai – 14,2 miljonit külastajat
8. Istanbul – 12,4 miljonit külastajat
9. New York – 12,3 miljonit külastajat
10. Kuala Lumpur – 12,1 miljonit külastajat
11. Shenzhen – 11,4 miljonit külastajat
12. Antalya – 10,8 miljonit külastajat
13. Rooma – 9,55 miljonit külastajat
14. Taipei – 9,04 miljonit külastajat
15. Soul – 8,82 miljonit külastajat
16. Phuket – 8,8 miljonit külastajat
17. Tokyo – 8,45 miljonit külastajat
18. Guangzhou – 7,95 miljonit külastajat
19. Miami – 7,6 miljonit külastajat
20. Pattaya – 7,49 miljonit külastajat
Uus-Meremaal napib turistidele hotellitube
Uus-Meremaa üritab hakkama saada üha suureneva turistide hulgaga, sest seda maad külastavate inimeste arv hakkab tasapisi üle käima võimalikest voodikohtade arvust.
Riik on selleks aastaks ennustanud 3,1 miljonit turisti, aga juba eelmisel aastal oli turistide arv 3,5 miljonit, kirjutas Telegraph. 2022. aastal tuleb ilmselt valmistuda 4,5 miljoniks turistiks.
Koos reisihuviliste suurenemisega suureneb aga ka mure nappivate voodikohtade pärast. Näiteks on Aucklandi hotellitoad üsna kehvasti varustatud ja paljud neist on praegu renoveerimisfaasis. Inimesi majutatakse korteritest tehtud hotellitubades ja erainvestorid pakuvad majutust oma kodudes või üüripindadel.
Peamiselt on majutusprobleemid Aucklandis, Rotoruas, Christchurchis, Wellingtonis ja Queenstownis. Suur nõudlus on kergitanud ka hotellitubade hindu, eelmise aasta jooksul tõusis hind 2015. aastaga võrreldes üheksa protsenti.
Miks on lennukitel ovaalsed aknad?
See oli alles 1950. aastate lõpus, kui kasutusele võeti ovaalsete akendega lennukikabiinid, ja muutus ei toimunud mitte ilu pärast, vaid hoopis muul põhjusel, vahendas Telegraph. Maailma esimesel kommertsliine teenindaval lennukil de Havilland Comet, mis muutis õhuliiklust paljude inimeste jaoks, olid 1949. aastal kandilised aknad.
Kandilised aknad said aga seda tüüpi lennukitele pärast paari katastroofi saatuslikuks. 1954. aastal juhtus kaks õnnetust, mis nõudsid kokku 56 inimelu. Õnnetuste põhjuseks toodi lennukikere konstruktsioon. Nõrkus avaldus kere keskosa akendel, mille nurgad said rõhu vahetudes liiga suure surve osaliseks.
Pärast mitmeid uurimisi selguski, et paljude lennukikerede katki minemise põhjuseks olid just kandilised aknad. See sundiski de Havillandi oma disaini muutma ja võtma kasutusele ümmargused aknad. Nende eeskuju järgisid ka teised lennufirmad.