Katastroof jäi napilt ära: purjus kapteni juhitud Eesti laev oleks äärepealt Rootsi rannikut ramminud (2)

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubalaev Helt.
Kaubalaev Helt. Foto: SCANPIX

Eesti firmale kuuluv kaubalaev Helt pääses märtsi keskel napilt Rootsi rannikul kaldasse sõitmisest, purjus kapten suutis siiski viimasel hetkel kurssi muuta. Rootsi kohus võttis ohtliku olukorra põhjustanud Vene kodanikust kapteni vahi alla ja teda ähvardab nüüd vanglakaristus.

Intsident leidis aset 10. märtsi öösel, kui Panama lipu all sõitev Helt muutis  Øresundi väinas ootamatult kurssi ja võttis suuna Helsingborgist lõunas asuvale Rydebäckile, kirjutab merendusuudiste portaal The Maritime Executive.

Veidrat kursimuutust märganud laevaliiklusteenistus üritas võtta laevaga raadio teel ühendust, kuid keegi ei vastanud. Seejärel alarmeeris laevaliiklusteenistus Rootsi rannikuvalvet, kes saatis laeva juurde kaks patrullkaatrit.

Viimasel hetkel muutis laev siiski kurssi ja kalda rammimine jäi napilt olemata. Patrullkaatrite saatel jätkas laev teekonda Helsingborgi suunas. Rannikuvalve andis laevale korralduse ankrusse jääda ning ametnikud läksid pardale.

«Kui me sisenesime kaptenisillale, tundsime tugevat alkoholilõhna ja kapten istus diivanil. Ta oli silmanähtavalt purjus, ta silmad oli punased, nägu loppis ja suust tuli alkoholi lõhna,» kirjutas rannavalvelaeva ametnik raportis.

Ametnikud lasid kaptenil alkomeetrisse puhuda ja tuvastasid tal 1,83-promillise joobe. Kapten tunnistas, et ta on joonud ära pudeli viina ja tema sõnade kinnituseks oli kaptenisillal ka tühi viinapudel.

Rannikuvalve pidas kapteni kinni ja toimetas ta maismaale, kus ta paigutati Helsingborgis arestimajja. Laeva ei pidanud ametnikud vajalikuks arestida, kuna omanikfirma Vista Shipping Agency organiseeris kiiresti asenduskapteni, kes laeva üle võttis.

Kapten avaldas kohtu ees juhtunu pärast kahetsust ja tunnistas oma süüd. Prokuröri hinnangul peaks mees kandma purjuspäi laevajuhtimise eest mõnekuulise vanglakaristuse, kohus ei ole veel otsust langetanud.

Eesti firma vallandas kapteni kohe pärast juhtunust teadasaamist

Panama lipu all sõitev Helt kuulub Eesti firmale Vista Shipping Agency AS. Ettevõtte tegevdirektor Igor Ilves ütles Postimehele, et firma vallandas laeva kapteni kohe, kui oli juhtunust teada saanud.

«Laeva kapten oli palgatud Venemaalt ja ta on Venemaa kodanik. Kui me juhtunust teada saime, saatsime laevale kohe asenduskapteni, kes on samuti Venemaalt. Millal purjuspäi vahele jäänud kapten Rootsis oma karistuse kätte saab, seda me ei tea ega tahagi teada. Ta vastutab oma tegude eest ise ja meie ettevõttega ei ole tal enam mingit pistmist,» rääkis Ilves.

Panama lipu all sõitev Helt on ehitatud 1985. aastal. Kaubalaeva pikkus on 79,01 meetrit, laius 10,93 meetrit ja veeväljasurve 1473 tonni. Enne Eesti firma omandusse minekut kandis laev nime Carisma.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles