Tõepoolest, kui varem märkisid lõpetajate eksamitöid parandanud spetsialistid vead otse eksamipaberile, siis nüüd on see keelatud. Kõik vead tuleb üles kirjutada eraldi selleks ette nähtud protokolli.
«See tähendab, et parandajad-hindajad võivad ju pidada oma märkmeid, kuid hindamistulemus ilmub igasuguse formaalse argumentatsioonita kui deus ex machina,» kirjutas õpetaja Martin Saar selle peale sotsiaalmeedias.
Ehk siis, kui õpilane läheb Innovesse oma tööga tutvuma, siis tegelikult ei ole tal millegagi justkui tutvuda, sest parandusi ju tööl ei ole.
Samas osutab Saar, et eksamiga tutvumise korras on kirjas, et tööga tutvujal on eelneval kokkuleppel SAga Innove võimalik saada täiendavat infot eksamitöö hindamise kohta. Seejuures annab selgitusi vastava valdkonna spetsialist eksamitööga tutvumise ajal või kirjalikult 30 päeva jooksul sellekohase taotluse saamisest.
«Ehk siis.. väike üleskutse abiturientidele... nii jabura muudatuse järel, kus isegi võrdlemisi objektiivselt märgitavaid õigekeelsust, stiili ja vormi puudutavaid tähelepanekuid töödele parandajate poolt ei kanta (lubata kanda), oleks mõistlik küll valdkonna spetsialistilt võimalikult paljude tööde kohta hindamismudeli põhjal selgitusi küsida. Kardetavasti siis muudetakse muidugi ka korda,» kirjutas ta.
«Kes teab, ehk jõuame totalitaarsete režiimide süsteemikindlat bürokraatiat meenutavasse seisu, kus õpilane väljastab töö, asutus väljastab tulemuse, küsimusi ei küsita, vastuseid ei anta, edasikaebamisele otsuseid ei kuulu, kõik on rõõmsad, elu on turvaline,» oli õpetaja kriitiline.
Oma postituses küsis Saar veel, et kuidas suhtuksid õpilased sellesse, kui õpetaja tagastab ühegi märkuseta töö, väljastades vaid eKooli hinde. Omaette vahva mõte oleks tema sõnul seegi, kui esitada päring selle kohta, kuidas toetab Innove sellisel viisil õppekavas ülistatud kujundava hindamise põhimõtete rakendamist.