Motoringraja vastased kõnelesid mürinaga võidu

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Kuressaare linna ja Kaarma valla kontaktvööndi ühisplaneeringu avalikul arutelul lasid Roomassaare motoraja vastased detsibellidel kõlada ja kuigi lindilt lastud mürin jäi igati lubatud piiridesse, oli sellest üle rääkida päris raske.

«Ma tahan oma jutu taustaks panna motomürinat,» ütles Kuressaare Tuule tänava elanikke esindav vandeadvokaat Andres Tamm, selgitades, et just selline on normi piiridesse jääv müra, mida inimene peab taluma, kirjutab Saarte Hääl

Linnaarhitekt Hannes Koppeli sõnul tegid noorte huvikool, Kuressaare ametikool, MTÜ Saaremaa Motoklubi ja EMF Supermoto komisjon ühisavaldusena ettepaneku Roomassaare poolsaarel endise lennuraja pikenduse osas maa juhtotstarbe muutmiseks ettevõtlusalast puhkeotstarbeliseks alaks ja motostaadioni rajamiseks.

Selle koosseisu kuuluvad libedakoolituse rada, õppesõidu harjutusplats, õppekeskus huvikooli jaoks, ringrada kardi ja supermoto jaoks ning krossirada.

Koppeli sõnul nõustus linn ettepanekuga muuta maakasutuse juhtfunktsiooni, kuid analüüsib asukoha alternatiive ja mõju ümbritsevale.

«Detsibellid ja numbrid, mis on lubatud, on üks asi, aga see, mis tegelikult toimub, on teine,» selgitas üritusel viibinud Ülo Metsmaa, kelle sõnul on elanikud sinna piirkonda kolides lennujaama ja lennukite müraga arvestanud, kuid motorajaga mitte.

«Omal ajal, kui tulin sinna piirkonda elama, siis meid meelitati, et sinna tuleb golfiväljak ja nüüd on see siis hoopis motoraja äärne,» ütles sõna võtnud Maie Pihelpuu.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles