Järvevana teel on oodata suuri ummikuid

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Homsest Veerenni tänavalt tulles enam vasakule lennujaama poole pöörata ei saa.
Homsest Veerenni tänavalt tulles enam vasakule lennujaama poole pöörata ei saa. Foto: Mihkel Maripuu

Seoses Ülemiste liiklussõlme ehitustöödega muutub alates homsest oluliselt liikluskorraldus Veerenni tänava ja Järvevana tee ristmiku piirkonnas, mistõttu võivad seal tekkida tõsised liiklusummikud.

Alates homsest saab Veerenni tänavalt Järvevana teele sõites pöörata vaid paremale, vasakpööre lennujaama poole jääb ära. Samuti ei saa enam mööda Järvevana teed Tammsaare tee poolt tulles pöörata vasakule Veerenni tänavale.

Järvevana teel säilib Veerenni ristmiku piirkonnas küll mõlemas suunas kaks sõidurada, kuid need pressitakse kokku Tammsaare teele suunduvale teepoolele. Teine teepool aga suletakse hoopis. Kuna neli sõidurada peavad ära mahtuma ainult ühele poolele, tehakse rajad nii kitsaks, kui vastav standard lubab.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa ütles, et Veerenni ristmiku läheduses tehti Järvevana teed isegi natuke laiemaks, et neli rada sinna ikka ära mahuks.

Ta lisas, et Järvevana teed läbib sellel lõigul ööpäevas ligi 80 000 sõidukit ning ehituse ajal lisanduvad sinna veel traktorid ja muud töömasinad, mistõttu piiratakse Veerenni ristmiku kandis Järvevana teel kiirust kuni 30 kilomeetrini tunnis. Kiirust muudetakse operatiivselt, vastavalt olukorrale. See tähendab, et vahel võib seal sõita ka 50, teinekord aga vaid 20 kilomeetrit tunnis.

«Kuna Veerennist tulles kaob vasakpööre ära, siis peaksid autojuhid arvestama, et lennujaama poole sõites võiks nad kasutada Filtri teed,» selgitas Rüütelmaa. «Üldse oleks hea, kui juhid oma teekonda varakult planeeriksid. Väljastpoolt pealinna tulles peaks juba Tallinna ringteel mõtlema, kuidas oleks õige linna siseneda, et mitte Järvevana tee ummikutesse sattuda.»

Ta lisas, et Vana-Lõuna ja Tehnika tänava ristmikule on üles pandud andurid, mis jälgivad liiklustihedust ning vastavalt sellele muudetakse automaatselt fooriprogrammi.

Praeguste plaanide järgi peaksid 23. augustiks ehitustööd jõudma niikaugele, et Veerenni tänava ja Järvevana tee ristmik suletakse hoopis. Seda ohtlikku ristmikku enam lahti ei tehtagi. Edaspidi saab Veerenni tänavalt Järvevana teele sõitmiseks kasutada viadukti, mis hakkab kulgema Tehnika tänava pikenduselt üle raudtee.

Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimine läheb maksma 50 miljonit eurot, millest tänavu kulutatakse ära 26 miljonit. Kolmveerand sellest rahast tuleb Euroopa Liidust. Liiklussõlm peab valmis saama 2013. aasta sügisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles