Euroreeglid ei luba lähiaastatel sadamatesse varukaisid rajada (5)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii Rohukülas kui ka Heltermaal on vaid üks kai, mis sobib uutele parvlaevadele.
Nii Rohukülas kui ka Heltermaal on vaid üks kai, mis sobib uutele parvlaevadele. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Kuigi nii Heltermaal kui Rohukülas on vaid üks kai, kuhu saavad silduda uued parvlaevad, siis lähiaastatel varukaid rajada ei saa, sest seda keelavad euroraha jagamise reeglid.

«Kuna nad (kaid –toim) on välja ehitatud eelmisel rahastamisperioodil Euroopa Liidu rahade eest, siis seal on nn toimingukestvuse piirang. Rampide vahetamine uute rampide vastu saab praeguste eeskirjade järgi toimuda aastal 2019. See plaan meil ka on, nad on selle perioodi investeeringute kavas kirjas ja ehitame välja aastal 2019,» vahendab ERR uudised  Saarte Liinide juhatuse liikme Jaanus Tamkivi intervjuud «Aktuaalsele kaamerale».

Tamkivi sõnul on olukord parem Kuivastu-Virtsu liinil, kus on kummalgi pool kaks rampi, mis suudavad uusi laevu teenindada.

TS Laevad juhatuse esimees Jaak Kaabel sõnul mitme kai olemasolu ei pruugi alati probleemi lahendada, sest näiteks eilne probleem tekkis, kuna korraga ilmnes mitu ebasoodsat asjaolu, mis üksikuna poleks probleeme põhjustanud.

Esmaspäeval katkes viieks tunniks laevaühendus Hiiumaaga, sest parvlaev Leiger ei saanud tehnilise rikke tõttu Rohuküla sadamast lahkuda. Kuna uute parvlaevade vastuvõtmiseks on vaid üks kai, siis ei saanud Hiiumaalt hommikul väljunud parvlaev Tiiu Rohukülas randuda ja sõitis saarele tagasi. Varulaev Regulat ei olnud samuti võimalik kasutada, sest sellele ei olnud kohe meeskonda välja panna, samuti oli tuul tema kasutamiseks liiga tugev.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles