Prisma jõulureklaam tembeldab raamatute kinkimise igavaks

Elisabeth Kungla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prisma reklaam.
Prisma reklaam. Foto: Lugeja foto.

Prisma Peremarketi jõulureklaamis tembeldatakse raamatute kinkimine igavaks, sotsiaalmeedias tekitab selline raamatuvastasus aga pahameelt ning on algatatud vastukampaania «Jälle raamat».

Prisma jõulureklaamilt vaatab vastu pettunud näoga väike poiss, reklaami juurde on kirjutatud tekst: «Jälle raamat? Laiema valiku kingiideid leiad Prismast!» Sarnased pettunud näod on ka sokkide, tasside ja küünalde peale.

Pahameel reklaami vastu levib ka sotsiaalmeedias, kus inimestes tekitab hämmingut tõsiasi, et raamatut peetakse igavaks ja kulunud jõulukingituseks. «Mu enda raamat läheb just paari päeva pärast Prismasse müüki, ei tundu just väga julgustav,» kommenteeris kalamburist ja kirjanik Keiti Vilms.

Vastukaaluks on tehtud Facebookis lehekülg «Jälle raamat!», kus kutsutakse inimesi üles postitama pilte õnnelikest lastest koos raamatutega.

«Peame sellist kampaaniat läbimõtlematuks ja halvustavaks. Vastukaaluks sellele oleme teinud Facebookis külje «Jälle raamat!», kuhu saab üles laadida pilte lastest koos mõne neile meeldiva raamatu pildiga. Kutsume osalema nii peresid, lasteaedu, koole, raamatukogusid kui ka kõiki teisi. Näitame, et raamatud pakuvad rõõmu, mitte ei kurvasta,» kirjutas vastukampaania algatanud kirjastaja Tauno Vahter.

Prisma turundusjuhi Reigo Rahumäe sõnul on jõulukampaania eesmärk pöörata tähelepanu sellele, et kauplustest saab häid kingiideid, millega oma lähedasi üllatada – valida saab lausa 60 000 toote vahel. «Kui läbimõeldud kingi tegemisel osutub valituks hea raamat või vahvad sokid, mis saajale rõõmu pakuvad, on see ainult positiivne,» leidis ta.

Pahameelt tekitanud kampaania sündis koostöös reklaamiagentuuriga Imagine ning tagasiside on tulnud peamiselt sotsiaalmeediast, kus erilise tule alla on sattunud raamatute pihta käiv reklaam.

«Soovitaksin suhtuda kampaaniasse huumoriga ja mõnusa eneseirooniaga. Ilmselgelt on iga reklaami eesmärk tähelepanu tõmmata ja meediamürast silma paista. Hea kampaania puhul tõstatub ka arutelu käsitletud teema osas. Nagu näha, siis on see kampaania oma eesmärgi täitnud – tõmmanud tähelepanu ja pannud inimesed arutlema, milliseid kingitusi sel aastal oma lähedastele teha. Ja otse loomulikult soovime kõikidele originaalseid ja üllatavaid kingiideid,» selgitas Rahumäe.

Prisma reklaamiagentuuri Imagine loovjuht Sven Luka sõnul sündis idee reklaamiidee meeskonna enda isiklikust kogemusest, kus arutelu käigus kerkisid esile jõulukingitused, mida on kõik meeskonna liikmed ise korduvalt kingituseks saanud.

«Sealt kasvas idee edasi kingiklišeedele ja soovile anda inimestele vihjeid, et sel aastal võiks jõulukuuse alla otsida ka midagi muud kui n-ö traditsioonilisi kinke. Kampaania sõnumiks valisime neli erinevat kingiklišeed Jälle küünal? Jälle sokid? Jälle tass? Jälle raamat?,» selgitas ta reklaami sünni tagamaid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles