Maile Grünbergi disainioaas keset kaubakeskusi

Madis Vaikmaa
, Arteri toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maile Grünberg oma galeriis Tarmo Luisu valgustite keskel.
Maile Grünberg oma galeriis Tarmo Luisu valgustite keskel. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Kuna disaini- ja arhitektuurigalerii tähistas mõni aeg tagasi 15. sünnipäeva, piilus Arter koos Maile Grünbergiga Tallinna kesklinnas asuva näitusepaiga tohututest akendest sisse ja sai ühtlasi kuulda linnajuhist, kes tahtis galerii sulgeda, tõelise disaini ja käsitöö erinevustest ning näitusest, mis paneb rahva järjekorras seisma.

«Alguses oli siin heledate seintega tühi ruum. Vaatasin, et igavesti äge koht, ja läksin Kesklinna valitsusse uurima, kuidas selle rentimisega lood on. Öeldi, et võib küll rentida, aga omandiküsimuste paberimajandusega läheb pikalt,» meenutab Maile Grünberg galerii aknalaual istudes. «Töötasin sel ajal veel vineerivabriku peadisainerina ja mul oli Tallinna Kunstihoones isikunäitus. Terve maja oli täis minu mööblit, toole, painutatud vineerist detaile, Corrida baari pinke, fotosid... Kui näitus läbi sai, tuli eksponaadid kuhugi ära mahutada, ja ma tõin need siis siia. Pärast seda esimest, nii-öelda jätkunäitust, hakkas siia vaikselt tulema ka teiste disainerite töid.»

Just disainerite esemete näitamine eristabki Grünbergi sõnul tema galeriid teistest linna näitusepindadest: «On väga tähtis, et Tallinna peatänava ääres oleks galerii, mis kõnetab linnakodanikke! Igasugu galeriisid on linnas palju, aga arhitektuurile ja heale disainile keskenduvad neist vähesed.» Nii näitabki Grünberg Eesti inimestele, et kunst ei piirdu vaid maalidega ning laatadel pakutav käsitöö ongi just täpselt see, mida nimi ütleb – käsitöö.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles