EAS loobus rändrahnu motiivist, mis loodi osana Eesti brändist (33)

Kadri Kuulpak
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rändrahnu motiiv
Rändrahnu motiiv Foto: brand.estonia.ee

Pea aasta tagasi esitles EAS kokku 250 000 eurot maksma läinud Eesti brändi promomaterjale. Täna vahendas Delfi, et EASi disainimeeskonna loodud ja hiljem mitmel pool hukka mõistetud rändrahnu motiiv kasutusse ei lähe.

EAS avalikustas jaanuaris nii Eestit tutvustava veebikeskkonna estonia.ee kui Eesti brändi kodu brand.estonia.ee. Uue kontseptsiooni pani kokku Eesti Disainimeeskond, mille EAS möödunud aasta augustis kokku kutsus.

Toonitati, et Eesti brändisuunised pole Eesti märk, vaid märk on sihtasutuse hinnangul põhiliselt hoopis Eesti riigi nimi. Kotil kujutatud roheline rändrahn on saanud sotsiaalmeedias negatiivset vastukaja, muuhulgas on seda nimetatud oksendavaks siiliks.

Disainimeeskonna tuumikusse kuulusid Alari Orav, Jan Tomson, Tajo Oja, Joosep Volk, Kaupo Kõrv, Laura Noodapera, Reelika Konist ja Renee Altrov. Alates 2016. aasta juunist on kõikidesse tegemistesse olnud kaasatud Peter Kentie, keda peetakse meeskonna auliikmeks. Kokku panustasid meeskonna töösse viie kuu jooksul 20 inimest.

Eesti brändiuuendust rahastati Euroopa Liidu (EL) struktuurifondide vahenditest, kogu projekti maksumus oli 200 000 eurot, millest 30 000 oli kavandatud märgi leidmisele. Aastal 2002 loodud Eesti brändi «Welcome to Estonia» loomine läks maksma üle 13 miljoni krooni ehk 830 000 euro.

Loe lisaks:

Juhtkiri: õnnetu Eesti tööriistakast

Kommentaarid (33)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles