Reklaamifirma küsib ebaseadusliku plakatikleepimise eest raha

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rewklaamifirma kleepis kesklinna laternapostid täis üht näitust reklaamivaid kollaseid plakateid.
Rewklaamifirma kleepis kesklinna laternapostid täis üht näitust reklaamivaid kollaseid plakateid. Foto: Uwe Gnadenteich

Kesklinna seintele ja laternapostidele kleebitud plakatid on igapäevane nähtus – uus on siin see, et nüüd on linnapilti risustama asunud ka üks reklaamifirma, mis niisuguse teenuse eest oma klientidelt raha küsib.


Pidude ja kontsertide korraldajad on alati oma üritusi niimoodi, heakorra eeskirjaga pisut pahuksisse minnes oa üritusi reklaaminud. Sedapuhku on üht kunstinäitust reklaamivad plakatid laterna- ja fooripostidele kleepinud ettevõte Masskampaaniad.net, mis müüb kõikidele soovijatele plakatikleepimise teenust.

Kesklinna valitsuse avalike suhete nõunik Ivo Parbus on sellisest «teenusest» kuuldes hämmingus. «Kui niisugust teenust avalikult reklaamitakse, siis on asi omadega natuke käest ära,» nentis Parbus ning kinnitas, et Kesklinna valitsus ei annaks niisugusele asjale mitte mingil juhul kooskõlastust.

«Siin tekib ju kohe võrdse kohtlemise küsimus. Ühed ettevõtjad on üles seadnud legaalsed reklaamikandjad ja maksavad reklaamimaksu. Ja siis tuleb mingi tarkpea ja arvab, et postidele plakateid kleepides on võimalik kergelt raha teenida. Sihuke asi tuleks kohe ja kiiresti ära lõpetada,» arvas Parbus ja lubas selles asjas munitsipaalpolitsei poole pöörduda.

Masskampaaniad.net juht ja omanik Siim Kaevats kinnitas, et kõik on seaduslik ning ettevõte maksvat postidele kleebitud plakatite eest ka reklaamimaksu. «Maksame umbes seitse eurot ruutmeetri eest kuus. Maksame tagantjärele, kord kvartalis. Meil on ka teised välireklaamide alused, tasume nende kõigi eest korraga,» rääkis Kaevats.
Arveldamine käib tema sõnul nii, et üleskleebitud plakatitest tehakse fotod, teatatakse linnavalitsusse nende arv ja selle alusel käibki reklaamimaksu arvestamine.

Sellist ohtu, et plakatid pikemaks ajaks linnapilti risustama jäävad, Kaevatsi sõnul ei ole. «Kampaania kestab kuu aega ja seejärel võetakse need kindlasti maha,» lubas ta.
Samuti pidi plakateid maha võtma Tänavapuhastuse AS, kuid nendega olevat tänaseks kõik kooskõlastatud. «Mupoga on meil päris palju probleeme olnud, aga me oleme siiski kompromissi saavutanud,» rääkis Kaevats.

Mupo ei ole paraku väidetavast kompromissist teadlik. «Juhtumi kohta algatatakse väärteomenetlus, mille käigus selgitatakse välja rikkumise asjaolud. Esmapilgul paistab, et võib olla rikutud Tallinna linna heakorra eeskirja paragrahv 13 punkt 21, mille kohaselt on keelatud omavoliliselt välja panna teadet või kuulutust selleks mitte ettenähtud avalikku kohta,» ütles munitsipaalpolitsei pressiesindaja Monika Lestberg.

«Rikkumise korral tuleb omavoliliselt paigaldatud kuulutused eemaldada ning juriidilist isikut võib oodata 1300 euro suurune trahv,» lisas ta. Kes ja milles süüdi on, selgub mupo menetluse käigus.

Kesklinna reklaamiküsimustega tegelevad nii Kesklinna valitsus, kui Tallinna ettevõtlusamet, kuid kumbki pole postidele plakatite kleepimiseks luba andnud.



«Ettevõtlusamet ei ole viidatud eraettevõtjale reklaami paigaldamiseks nõusolekut andnud. Meie teada ei ole ka Kesklinna valitsuselt reklaami paigaldamiseks luba saadud, kui seda üldse on küsitud. Hetkel tegeleb küsimusega linna munitsipaalpolitsei amet,» kinnitas ettevõtlusameti osakonnajuhataja Vello Ervin.

Parbus omakorda kinnitas, et Kesklinna valitsus pole niisuguseks tegevuseks luba andnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles