Eestvedajad kavandavad Saaremaa silda parvlaevateest põhja poole (2)

Sven Randlaid
, Toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sild. Pilt on illustratiivne.
Sild. Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Muhu ja mandri vahelise silla puhul plaanitakse trassi, mis kulgeb praegusest parvlaevateest veidi põhja pool. Sild võiks ehitamisele tulla aastatel 2023–2026, kirjutab Saarte Hääl homses lehenumbris.

Sillaidee eestvedajate Raivo Heina ja Raivo Küti eile veebilehel saartesillad.ee avalikustatud plaanide kohaselt oleks konsoolsillal 11 kaart kogupikkusega 7340 meetrit ja silla kasutatav laius oleks 12,5 meetrit.

Ehitushind koos peale- ja mahasõitudega jääb vahemikku 400–450 miljonit eurot. Selle sisse on arvestatud ka planeerimiskulud ja muud väljaminekud. Hind on tuletatud, lähtudes 2011. aasta uuringus toodud hindadest ja tuues need tänapäeva.

Silla vajadusest rääkides mainitakse, et juba praegu ei suuda praamid olemasolevat liiklusvoogu (2017. a – 710 000 ülevedu) teenindada. «Kasvu jätkumisel oleks aastaks 2030 vaja juba vähemalt kahte lisapraami,» seisab selgituses. Lisatakse, et silla avamise korral tõuseb liiklus kohe 15-protsendise kasvuga sellisele tasemele, mis praamidega teenindades saavutataks alles aastal 2033.

Silla kasulik eluiga oleks plaani järgi 70 aastat. Silla käikuminekul hakkaks riik maksma ka dotatsiooni, mis näiteks aastal 2026 oleks 14,3 miljonit eurot ja liiklusvoo kasvades tõuseks.

Praeguste hindade juures oleks sillaületustasu püsielanikule sõiduauto pealt 8 eurot, sõltumata autos olevate reisijate arvust. Tavapileti hind oleks 17 eurot.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles