Päevatoimetaja:
Anu Viita-Neuhaus

Urvaste pensionär saates «Suud puhtaks»: piletiraha pole probleem, mina tahan sõita, kuhu ja millal vaja on (9)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bussijaam.
Bussijaam. Foto: Urmas Luik

Maakondliku tasuta ühistranspordi käivitamine ei muudaks maaelaniku jaoks midagi, arvas endine tallinlane ja nüüdne Urvaste elanik ja pensionär Virve Üprus ETV saates «Suud puhtaks».

1. juulist peaks üle Eesti käivituma maakondlik tasuta ühistransport. Teema kütab kirgi nii Toompeal kui ka omavalitsustes. Kuni poliitikud vaidlevad, valitseb kohtadel segadus. Seekordses saates «Suud puhtaks» arutatigi, kuidas korraldada maakondlikku ühistransporti? Kui tasuta on tasuta ühistransport?

Virve Üpruse sõnul sõidab päeva jooksul Urvastest Võrru kolm bussi, kusjuures üks neist, mis sõidab välja kell pool kaks, teeb suure ringi ning kohale jõudmiseks kulub koguni poolteist tundi. Ülejäänud kaks bussi väljuvad hommikul kell kuus ja päeval kell kolm.

Kui praegu räägitakse palju maakondlikust tasuta transpordist, siis proua Virve jaoks ei muudaks see midagi. «See, et ma ei jaksaks eurot maksta, ei ole probleem. Ma tahaks sõita, ja sõita sellel ajal, millal mul tarvis on. Ja jõuda sinna, kus ma tahaks minna,» rõhutas saatekülaline.

Virve selgitas, et kui ta läheb hommikul kell kuus väljuvale Võru bussile, aga silmaarsti vastuvõtt on alles kell 11, siis lõunase bussiga ta Urvastesse tagasi ei jõua.

«Kõik, kes tahavad minna kunagi arsti juurde, peavad paluma oma naabreid, tuttavaid, sugulasi, et keegi viiks neid. Bussiga ei saa ükski haige inimene sõita,» kirjeldas Virve olukorda.

Tagasi oleks sellisel juhul võimalik Võrust sõita alles kell 18. Seega kulub Võrus käimiseks 13 tundi.

Ka tööl käijate jaoks ei muudaks tasuta maakondlik ühistransport Virve arvates midagi paremaks. «Kui ta peab ikka olema kuskil kell 7 hommikul tööl ja buss selleks ajaks ei jõua, see tähendab ainult, et tal peab olema oma isiklik auto, et tööl üldse käia.»

Tagasi üles