Eesti maanteel hakkab tööle tavatu hoiatussüsteem

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektroonilise liiklusmärk.
Elektroonilise liiklusmärk. Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Maanteeamet katsetab Tallinna–Pärnu maantee 20. kilomeetril Rahula tagasipöördekohal sõiduki tuvastus- ja hoiatussüsteemi, mis hoiatab tagasipöördele suunduva auto eest.

«Kui neljarajalisel teel tuvastatakse Tallinna poolt tulevad tagasipöördele suunduvad sõidukid, siis aktiveeritakse Pärnu poolt tulevatele liiklejatele muutuva teabega hoiatusmärgid,» selgitas liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa. Tulevikus alandatakse muutuva teabega märgiga ohutuse tagamiseks ka kiirust.

Kui sõiduk on tagasipööre sooritanud, siis hoiatusmärk kustub ning lubatud sõidukiirus tõstetakse eelneva teelõiguga samaväärseks tagasi.

Süsteemi eesmärk on tõsta liiklusohutust läbi liiklejate hoiatamise ja lubatud sõidukiiruse alandamise potentsiaalses konfliktiolukorras. Kui praegu on ohutuse kaalutlusel Tallinna suunal alandatud enne nimetatud tagasipöördekohta lubatud sõidukiirus 90 km/h-ni tunnis, siis tulevikus võimaldab süsteem kiirust alandada operatiivselt reaalse vajaduse tekkides.     

Süsteem arendati välja ja paigaldati Läti–Eesti ühisprojekti SMART E67 raames.

Maanteeametile teadaolevalt on sarnaseid süsteeme seni rakendatud Rootsis ja Leedus.    

Tagasi üles