Sülearvuti saavatele õpetajatele antakse näidistund

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sülearvuti ja kõrvaklapid.
Sülearvuti ja kõrvaklapid. Foto: Egert Kamenik/Arvutimaailm.

Esimesed õpetajad saavad täna pärast pikemat ootamist kätte koalitsioonilepinguga neile lubatud sülearvutid, kusjuures neile tehakse ka näitlikud koolitunnid selle kohta, kuidas saab arvutit maksimaalselt tunnis ära kasutada.


Gustav Adolfi gümnaasiumi õpetajad annavad täna kolm näitlikku lühikest (umbes 15 minutit) koolitundi, kus peamisteks abivahenditeks on sülearvutid, mida kasutavad nii õpetajad kui ka õpilased, teatas haridusministeeriumi pressiesindaja.

Tunnis leiavad veel kasutamist IKT-põhised katsevahendid, arvutiprojektor ning puutetundlik ekraan, õpetatavateks aineteks on eesti keel, füüsika ja kehaline kasvatus.

Haridus- ja teadusminister Tõnis Lukas annab ürituse käigus ka esimestele õpetajatele üle nende sülearvutid.

Koolitund märgib ära haridusministri algatatud riikliku programmi «Sülearvutid õpetajatele» realiseerumise. Veel selle aasta jooksul saavad 4000 õpetajat enda käsutusse sülearvuti kui kaasaegse töövahendi, et muuta oma tööd mugavamaks ning teha koolitunnid huvitavamaks.

Programm jätkub veel kahel järgneval aastal, sest aastaks 2010 on kavas varustada sülearvutitega kõik vähemalt poole normkoormusega töötavad õpetajad.

Programmi eesmärgiks pole ainult õpetajate sülearvutitega varustamine, vaid ka õpetajate koolitus ning koolides arvutite efektiivseks ja mugavaks kasutamiseks tingimuste (projektorid, internet) loomine.

Sel aastal Tiigrihüppe Sihtasutuse väljakuulutatud arvutite riigihanke võitis aktsiaselts Microlink Eesti.

Teiseks tähistab esmaspäevane innovaatiline koolitund uuringuprojekti «Sülearvutid õpilastele» algust.

Selle eesmärk on leida parimaid lahendusi õppetöö efektiivsuse tõstmiseks läbi kaasaegse õppekeskkonna loomise, uurida, kuidas sülearvutite igapäevane kasutamine mõjutab õppimist ja õpetamist ning põhikooli õpilaste õpitulemusi, millised on sellega kaasnevad uued väljakutsed ja riskid.

Projekti korraldavad haridus- ja teadusministeerium ning Tiigrihüppe Sihtasutus ning uuringu viib läbi Tartu Ülikooli haridusteaduskond.

Kolmandaks demonstreeritakse uudseid IKT-põhiseid loodusteaduste tundide katsevahendeid, mis võimaldavad katsetulemuste digitaalset salvestust ning töötlust arvutil.

Nimetatud katsevahendid võimaldavad teha õpilastel iseseisvat uurimistööd ning rakendada ja siduda erinevates õppeainetes saadud teadmisi (bioloogia, füüsika, matemaatika jt) ning suurendada huvi tehnikateaduste ja inseneri elukutse vastu.

MicroLinki juhatuse liikme Andres Partsi sõnul saavad õpetajad enda kasutusse korralikud äriklassi sülearvutid, mis on suure jõudlusega ning kerged.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles