Veeteede Amet: väide Ruhnu laeva sobimatusest sadamaga on liialdatud

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ringsu sadam Ruhnu saarel
Ringsu sadam Ruhnu saarel Foto: Toomas Huik

Vastuseks ajakirjanduses kajastatud ASi Saarte Liinid juhatuse esimehe Ants Tammlehe väitele teatab Veeteede Amet, et Ruhnu saarega ühenduse pidamiseks ehitatav laev sobib sadamatega ja ümberehitusi seoses uue laeva tulekuga sadamates teha vaja ei ole.

Ajaleht Saarte Hääl kirjutas 28. juunil, et järgmise aasta kevadel valmiv ja Ruhnu saarega ühendust pidama hakkav katamaraan võimaldab pardale võtta ka kuni kaks autot, kuid küsitav on aga autode pardalesaamine, kuna laeva ja sadamate rambid (aparellid) ei pruugi ühtida.

Veeteede Ameti väitel tellisid nad vastavalt Ruhnu valla soovidele katamaraan-tüüpi laeva, mis on ette nähtud kauba ja inimeste veoks Ringsu–Roomassaare ja Ringsu–Pärnu liinil.

Laeva pikkus on 23,9 meetrit, laius 8 meetrit ja süvis 1,8 meetrit ning selliste mõõtmetega laev saab probleemideta siseneda kõikidesse etteantud sadamatesse.

Lisaks 60 reisijale mõeldud salongile on laeval ka kaubatekk kandejõuga kuni 5 tonni, mis võimaldab vedada saarele vajalikku kaupa ja vajaduse korral transportida Ruhnu elanikel ka kuni 2 sõiduautot mandrile ja tagasi.

Autode peale- ja mahasõiduks on laev varustatud ahtriaparelliga.

Veeteede Ameti tõstis esile, et ruhnlaste eelistatud katamaraan-tüüpi laeva tellides oli selge, et autode maha- ja pealesõit Ringsu sadamas vajab eraldi lahendust, kuna katamaraani autotekk asub kõrgemal kui Ringsu sadama kai.

«Kõrvalseisjale võib tunduda, nagu oleks kaks võimalust: kas teha autotekk madalamale või aparell pikemaks, et ühilduks sadama kaldteega,» toonitati oma avalduses.

Väidetavalt antud laevatüübi puhul kumbagi lahendust rakendada ei saa, sest ehituslikult ei ole võimalik katamaraani autotekki madalamale tuua ja aparelli pikendamisega muutub küsitavaks teine lähteülesande oluline punkt – tagada laeva töökiirus kuni 20 sõlme.

Veeteede Amet rõhutas siiski, et vastavalt lepingule on laevaehitaja AS Baltic Workboats ülesanne arvestada aparelli kasutamisvõimalustega Ringsu ja Pärnu sadamas, mida nad ka teinud on, pakkudes lahendusena välja Ringsu sadama kai kaldteele kergestiteisaldatava lisakaldtee kasutamise.

Veeteede Ameti väitel konstrueerib ja ehitab laevaehitaja vajaliku lisakaldtee omal kulul enne laeva ekspluatatsiooni algust.

Vajaduse korral võib samasugust konstruktsiooni kasutada teistes madalate kaidega sadamates. Pärnu sadamas lisalahendusi vaja ei ole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles