Savisaare küsitluse eest maksab Keskerakond

Urmas Seaver
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edgar Savisaare korraldatud küsitluse kodulehekülg.
Edgar Savisaare korraldatud küsitluse kodulehekülg. Foto: www.sinuvalik2011.eu

Tallinna linnapea Edgar Savisaare skandaalse internetiküsitluse eest maksab Keskerakond ning hääletust läbi viiva firma juhtimisega on seotud ka keskpartei kampaaniaid korraldava Idea juht Mark Eikner.

Linnapea ja Keskerakonna esimees Savisaar ütles täna linnavalitsuse pressikonverentsil, et küsitlust Kultuurikatla ja Linnateatri rahastamise üle viivad läbi linnavalitsus ja Keskerakond koos.

«Linnavalitsuse poolt on probleemi püstitus ja diskussiooni algatamine ning erakonna poolt firma leidmine, kes selle küsitluse läbi viib,» lausus ta.

Hääletust korraldab Nitro FX OÜ, mille omankfirma Nitro Baltic OÜ juhatusse kuulub Krediidiinfo andmetel ka näiteks tuntud reklaamifirma Idea juht Mark Eikner. Kõik kolm firmat asuvad samal aadressil.

Idea viib reeglina läbi Keskerakonna valimiskampaaniaid ning oli ka kuulsa K-kohukese kampaania korraldaja.

Tallinna linnakantselei avalike suhete direktor Ain Saarna ning keskpartei poolt hääletuse läbiviimist juhtiv Raimond Kaljulaid laususid, et raha küsitluse läbiviimise eest maksab erafirmale Keskerakond.

Küsitluse abil tahab linnapea otsustada, kas tuleva aasta linnaeelarvest läheb rohkem raha Linnateatrile või Kultuurikatlale.

Savisaare sõnul on küsitlus hästi käima läinud, sest sellel on juba 3000 osalejat. «See näitab,et probleem on inimeste jaosk tähtis, see läheb neile korda ja nad tahavad otsustamises osaleda,» lisas ta.

Andmekaitse inspektsiooni sekkumise kohta lausus Savisaar, et andmekaitse on nagu varnast võtta kui Keskerakonda tahetakse halvustada. Tema sõnul ei ole mõtet näha hääletuses andmebaasi kogumist.

«Küsitakse andmeid sellel eesmärgil, et inimesed tunneksid oma vastutust ja naljamehed saaks tõsistest hääletajatest eraldada,» lausus Savisaar. Ta märkis, et Reformierakonna poolt mõni aeg tagasi tehtud kampaanias «Teata tänavaaukudest» küsiti palju põhjalikumaid andmeid, kui praegu Keskerakonna ja linnavalitsuse poolt läbi viidavas hääletuses.

Savisaare sõnul on kultuuriinimestel hääletuse osas sisemisi kommunikatsioonihäireid. «Linnateatri direktori Raivo Põldmaaga sai sellest räägitud,» lausus linnapea. «Kui nüüd (Linnateatri peanäitejuht Elmo) Nüganen ütleb, et polnud sellest ette midagi kuulnud, siis see on Põldmaa ja Nüganeni vaheline probleem.»

«Järjekordselt pole Savisaar suutnud linnapea ja Keskerakonna esimehe toole lahus hoida,» märkis Isamaa ja Res Publica liitu (IRL) kuuluv Kesklinna halduskogu liige Anna-Greta Tsahkna partei saadetud teates.

«Savisaar peab andma avalikkusele selge vastuse, kas veebikeskkond, kustkaudu ärgitatakse küsima täiendavat informatsiooni aadressilt keskerakond(at)keskerakond.ee, on valmistatud partei või Tallinna maksumaksja raha eest,» lisas ta.

IRL-i Tallinna piirkonna juhatus peab vajalikuks andmekaitse inspektsiooni sekkumist seoses Savisaare poolt käivitatud internetihääletusega. Teadaolevalt talletuvad hääletaja poolt märgitud elukoht ja e-posti aadress Keskerakonna büroos, märkis partei.

IRL Tallinna piirkonna juhatus peab alatuks nii seda, et üldsegi asuti vastandama kaht kultuuriobjekti kui ka asjaolu, et Savisaar meelitab heas usus oma hääle ühe või teise kultuuriobjekti poolt andvatelt inimestelt välja nimed ja aadressid, mida eeloleval valimiste aastal Keskerakonna huvides rakendada.

«Kui inimene kultuurikatla või linnateatri poolt hääletades lubab, et küsitluse korraldaja võib edaspidi talle igasuguse kampaania kohta materjali saata, on tõenäoline, et pealinna võimupartei külvab peatselt need aadressid üle vali-mind-propagandaga,» sõnas Tsahkna.

«Tundub, et käivitatud kultuurioksjoni puhul on kultuur vaid ettekääne ja aktsiooni tegelik põhjus on andmete kogumine, mis tekitab kahetsusväärseid paralleele Savisaare omaaegse lindiskandaaliga,» lisas ta.

«Et korraldajaks on K-kohukese kampaaniaga kurikuulsaks saanud reklaamibüroo Idea, siis on seekordse ettevõtmise küünilisus ka arusaadav,» märkis omalt poolt linnavolikogu liige Tarmo Kruusimäe (IRL). «Kui aga Keskerakond ei taha järgmistel valimistel põruda, siis soovitan Savisaarele vahetada reklaamibürood, kuna avalikkuse vastuseis praegusele aktsioonile näitab selgelt, et Idea mõttemeistrid on teinud oma leivaisale karuteene.»

Kruusimäe hinnangul seisneb Idea poolne libastumine juba selles, et mõeldi välja internetihääletuse formaat, mis aga Keskerakonna suhtumisi teades muudab erakonna avalikkuse silmis täiesti ebausutavaks.

«Kui linnavalitsus võttis koos erakapitaliga ette sadu miljoneid maksva Vabaduse väljaku, kus ühe parklakoha maksumuseks kujuneb enam kui miljon krooni, siis ei vaevunud keegi internetiküsitlust korraldama,» ütles Kruusimäe.

Ta märkis et pärast aprillimässu koguti linnapea tagasi astumise poolt ligi 100 000 allkirja ja ka siis ei lugenud need hääled midagi.

«Raske uskuda, et nüüd emma-kumma kultuuriobjekti kasuks antavad hääled midagi otsustavad,» sõnas Kruusimäe. «Savisaart ei huvita 3000 kodaniku, vaid linnavolikogu keskfraktsiooni 32 saadiku hääled.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles