Asmer hoidus kaitseväest ja võlgade tasumisest

Marko Asmer

FOTO: Margus Ansu

Eesti üks kõigi aegade edukamaid vormeli­­sõitjaid Marko Asmer ei ole suutnud aastate jooksul tasuda prisket krediitkaardi- ja sideteenuste võlga. Samuti ootab kaitsevägi teda juba vähemalt aasta aega riiki kaitsma.

Asmeri arved on arestitud, mõne aja eest vormel-1 BMW tiimi kuulunud mees ise on oma telefoninumbrit vahetanud ja kaitseressursside amet tahaks teda näha riigikaitsjate ridades.

Mullu kevadel avaldas amet Ametlikes Teadaannetes Asmerile kaks kutset arstlikku komisjoni, aga sinna ta ei läinud. Ametlikke Teadaandeid kasutatakse teate kättetoimetamiseks tavaliselt juhul, kui kutsealusele ei õnnestu kutset muul moel kätte toimetada.

Kaitseressursside amet vastas eile Postimehe küsimusele, kas Asmer on ilmunud täitma oma riigikaitselisi kohustusi, et talle on saadetud korduvalt kutseid ilmumiseks arstlikku komisjoni, aga ei ole sinna ilmunud. «Mitteilmumiste põhjendatuse kontrollimine on hetkel töös,» selgitas ameti pressiesindaja.

Kutse peale ilmumata jätmise korral võib 1984. aastal sündinud Asmerile määrata rahatrahvi või aresti. Vanuse järgi võinuks ta juba aastate eest kaitseväes ära teenida.

Krooniline võlgnik

Lisaks vaevab peagi taas vormelirooli istuvat Asmerit kroonilise võlgniku staatus. Pank on andnud Julianus Inkassole üle vormelisõitja kinnitamata andmetel umbes 4000-eurose ehk enam kui 60 000-kroonise krediitkaardivõla, mis ulatub 2009. aasta suvesse. Samast aastast on tal tasumata sadade eurode suurune sideteenuste võlg.

Julianus Inkasso juhatuse esimees Ülar Maapalu kõneles Asmeri võlgadest ajakirjanduses juba sel kevadel. Mehel puudub Postimehe andmetel ka isiklik vara ja nõnda pole võlausaldajatel mõtet taotleda ka vormelipiloodi pankrotti – pole, mida jagada.

«Me ei ole pidanud eraisiku pankroti taotlemist tänasel hetkel tarvilikuks,» lausus Maapalu. «Isikul ei ole varasid ja ka summad pole ületamatult suured, et inimene ei jõuaks neid tagasi maksta ja ausa inimesena edasi toimetada.»

Raskemad perioodid

Asmeri maksedistsipliinil ei paista olevat siiski seoseid tema vormelisõitjakarjääri katkestusega, sest juba 2003. aastal kutsus kohtutäitur Asmerit jutule.

Maapalu tunnistas, et krediitkaardi- ja telekommunikatsioonivõlad on olmevõlad. «Meile on silma paistnud, et Asmeril on ebaregulaarne sissetulek ja tal on ka raskusi oma olmetasandi kohustuste regulaar­se täitmisega,» rääkis ta.

Maapalu sõnul asus Asmer siiski äsja oma võlgade likvideerimise teele ja jõukohased maksegraafikud saadi paika. Samas on inkassofirma varem juba sportlase vastu kohtusse pöördunud ja pole liig lisada, et tema võlg pärineb kahe aasta tagusest ajast.

Vahepeal polnud Asmer kaugeltki aldis võlanõudjatega suhtlema ja ta vahetas ära ka oma telefoninumbri.

«Kevadel ei olnud ta kuidagi koostööaldis,» tunnistas Maapalu. «Nüüd on ta muutunud koostööaltiks.»

Julianus Inkasso juhatuse esimees ütles, et inimestel on raskemaid perioode, kui nad ei kipu võlausaldajatega koostööd tegema. «Lõpuks jõuab nendeni teadmine, et kõige mõistlikum on leppida kokku, panna paika endale jõukohane lahendus ja pidada sellest kinni,» lausus ta.

Marko Asmerilt ei õnnestunud eile kommentaare saada. Postimehel oli küll meilivahetus Marko Asmeri isa ja tema varasema asjaajaja Toivo Asmeriga, mida viimane ei soovinud hilisema telefonivestluse kohaselt ajalehes näha.

Kunagine edukas autosportlane ja ministriametiski olnud Toivo Asmer ütles telefonitsi, et kui Postimees avaldab tema hetkel võidusõiduks valmistuva poja võlgade teemalise loo tänases lehes, siis ei ole lootustki saada Marko Asmerilt kommentaare eile meilitsi saadetud küsimustele.

Kui aga lükkame loo avaldamise edasi, siis saab kommentaarid hiljemalt teisipäeval.

Postimees otsustas siiski artikli avaldada ja loodab, et vormelisõitja leiab hiljem aega talle edastatud küsimustele vastata. Kui vastused on sisulised, pole kahtlustki, et ajaleht need avaldab.

Marko Asmer (26)

Praegused võlad:

•    2009. aastast pärinev umbes 4000 euro suurune krediitkaardivõlg

•    2009. aastast pärinev sadade eurode suurune sideteenusevõlg

Karjääri suurimad saavutused:

•    2007. aasta Briti F3 sarja üldvõitja (22 sõidust 11 võitu)

•    2008–2009 F1 testisõitja BMWs

•    2008. aastal GP2 sarja kokkuvõttes 28. koht

Allikas: Postimees

Tagasi üles
Back