Enamik mopeede on jätkuvalt liikluskindlustuseta

Kadri Ratt
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Langovits

Vaatamata kuu aega kehtinud kindlustuskohustusele on enamik mopeede tänaseni liikluskindlustuseta.

Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) on esimese kuuga saatnud mopeediomanikele ligi 200 meeldetuletust kindlustuslepingu sõlmimiseks.

Alates käesoleva aasta 1. juulist tuleb mopeed registreerida maanteeameti liiklusregistri büroos ning seejärel sõlmida liikluskindlustuse leping. Varem kasutusele võetud mopeedide registreerimisel kehtib aastane üleminekuaeg.

Kindlustuslepingu sõlmimisel eraldi üleminekuaega ei ole – kui mopeed on registreeritud, tuleb kohe ka kindlustusleping sõlmida.

LKFi teenindusjuhi Lauri Potsepa sõnul on Eestis kasutatavaid mopeede umbes 20 000, liiklusregistris on mopeede registreeritud alla 1000. «Registreeritud mopeedidest kolmveerandi suhtes on kindlustusleping sõlmitud, ülejäänud mopeediomanikud rikuvad seadust,» märkis Potsepp.

Potsepa sõnul väärivad enim tähelepanu registreerimata mopeedid. «Soovitan mopeed kohe registreerida ja kindlustusleping sõlmida. Kui registreerimata mopeediga, mille suhtes kehtib üleminekuklausel, põhjustatakse liiklusõnnetus, siis tuleb teisele isikule tekitatud kahju hüvitada mopeedijuhil endal,» selgitas ta.

«Silmas tuleb pidada seda, et alates 2012. aasta juulist ei saa ilma dokumentideta mopeede registreerida ning seega ei tohi nendega pärast seda enam üldse sõita.»

Potsepa sõnul toimub hinnanguliselt igal nädalal kümneid mopeedijuhi põhjustatud liiklusõnnetusi.

Igal registreeritud mopeedil peab olema kehtiv liikluskindlustuse leping vaatamata sellele, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte. Mopeediga liiklemiseks on vaja soetada ka kindlustuspoliis ja tasuda kindlustusmakse. Näiteks talvel, kui mopeediga ei sõideta, piisabki vaid lepingu olemasolust.

Liikluskindlustus kaitseb kohustusliku vastutuskindlustusena kannatanuid ja mopeedijuhte samas ulatuses kui teisi sõidukijuhte.

Samas ei kaitse LKFi teenindusjuhi kinnitusel mopeedi suhtes sõlmitud liikluskindlustus alati kahju põhjustajat. «Kindlustusandja hüvitab küll kannatanule tekitatud kahju, kuid võib teatud juhtudel esitada tagasinõude kahju põhjustajale,» ütles ta.

Potsepa sõnul võib seaduse kohaselt tagasinõude esitada, kui mopeedil puudus kehtiv liikluskindlustuse poliis, mopeedijuht oli alkoholi- või narkojoobes, juhil puudus mopeedijuhtimise õigus, juht lahkus liiklusõnnetuse toimumiskohalt või liiklusõnnetusest ei teatatud ettenähtud aja jooksul kindlustusseltsile. Kahjusummad võivad ennekõike isikukahjude puhul ulatuda sadadesse tuhandetesse eurodesse.

Kuna mopeedijuhid on sageli alaealised, tuleb vanematel Potsepa sõnul teha selgitustööd ja jälgida, et juhtimisõiguseta laps ei juhiks mopeedi. Samuti tuleb lastele selgitada käitumist liiklusõnnetuse korral.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles