Maanteeamet tõrjub lühiajalise kiiruseületamise ideed

Martin Smutov
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Maanteeameti hinnangul pole mõtet kaaluda möödasõitudeks lubatavat lühiajalist kiiruseületamist, sest sellist reeglit oleks keerukas kontrollida ja liiklejad võivad võtta liigseid riske.

Mehhanikainsener Raimo Männis kirjutas riigikogu majanduskomisjonile, et uue liiklusseaduse kohaselt pole võimalik möödasõite alati ohutult teha, sest mõnel juhul võib möödasõiduks vaja minna lausa kilomeetrid.

Männis tõi näitena esile, et kui praeguste reeglitega üritada 90 km/h tsoonis möödasõitu  85 km/h liikuvast masinast, siis oleks vaja, et vastassuund oleks vaba ligi 5,5 kilomeetrit.

Männise hinnangul toimub liiklus enam-vähem sujuvalt, sest möödumisi tehakse lubatust tunduvalt kiiremini. Männis pakkus välja, et möödasõidul peaks seega lubama piirikiiruse mõningast lühiajalist ületamist.

«Omal ajal lausa soovitati ohtlik manööver võimalikult lühikese ajaga sooritada, seda kasvõi piirkiirust ületades,» kirjutas Männis. «Ka uus seadus ütleb, et möödasõit tuleb piisavalt kiiresti lõpetada, aga kas seda tohib piirkiirust ületades teha, jääb lahtiseks.»

Maanteeameti pressiesindaja Timo Vijar tõstis esile, et piirkiirusest suurem sõidukiirus möödasõidul pole kunagi lubatud olnud ja sõidukijuht peab teadma, et möödasõit on liikluses üks ohtlikemaid manöövreid ning möödasõitja peab olema veendunud vaba ning piisavas ulatuses tagatud nähtavusega teelõigu olemasolus möödasõidu sooritamiseks.

«Teisel juhul tuleb möödasõidust loobuda,» rõhutas ta.

Vijari sõnul pole teoreetiliselt mõtet teha 90 km/h tsoonis möödasõitu 89 km/h sõitvast masinast, sest tunnise sõidu puhul muutub nende sõidukite vaheline kaugus kõigest ühe kilomeetri võrra, mistõttu kaotaks kiirema sõiduki juht sellest ühe tunni jooksul üksnes 40 sekundit.

«40 sekundi võitmiseks ühe tunni jooksul pole selline manööver põhjendatud, kuna kindlasti tekib sõidu jooksul momente, mil nimetatud sõidukiirused muutuvad ning leitakse parem hetk aeglasemast sõidukist möödumiseks,» selgitas Vijar.

Vijar lisas ka, et kui lubada möödasõidul piirkiiruse ületamist, võidakse seda hakata kurjasti ära kasutama.

«Esiteks pole piiritletud, kui kaua tohib möödasõit kesta, ja seetõttu võib pikkadest kolonnidest möödumisel tekkida olukord, mil sõidukijuht ületab lubatud sõidukiirust ohtlikult palju ja väga pikalt,  põhjustades sellega ohtu kõigile liiklejatele,» selgitas Vijar.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles