Täna avatud Tondiraba tunnelil ilmnesid kohe puudused

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kommunaalameti esindaja Märt Maiste proovib invatõstukiga sõita.
Kommunaalameti esindaja Märt Maiste proovib invatõstukiga sõita. Foto: Raigo Pajula

Täna veidi pärast keskpäeva keeras linnapea Edgar Savisaar võtit seinas ning turvavõre tõusis üles, avades sellega Tondiraba jalakäijate tunneli, mis ühendab Lasnamäel Laagna tee ääres asuvaid kaubanduskeskusi. Siiski on rajatise juures veel asju, mis tuleb korda teha.

Vahetult pärast avamist üritas üks inimene ratastoolis mööda kaldteed tunnelisse pääseda, kuid kahjuks ei õnnestunud see mitte kuidagi, kuna ratastooli rattad ei ulatunud kaldtee rööpastesse. Kuidas emad või isad lapsevankriga tunnelisse pääsevad, seda ei õnnestunud tunneli avamise ajal näha.

Kaldtee pole aga ainuke viperus. Nimelt on tunneli Lasnamäe Centrumi poolsesse otsa küll paigaldatud ka invatõstuk, mille abil pääseks ratastooliga tunnelisse, käigu teises otsas samasugune aparaat aga puudub. Nii tekibki küsimus, et kuidas ratastooliinimene tunnelist välja pääseb.

Kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel ütles, et teine invatõstuk paigaldatakse ka. Kuna niisugune riistapuu on Eestis välistingimustes üpris unikaalne asi, tuleb esmalt seda testida ja häälestada, et kõik võimalikud vead välja tuleksid. Alles pärast seda on mõistlik asuda teise tõstuki paigaldamise juurde.

Koppel mainis, et invatõstukiga on veel lahendamata probleeme küll. Küsimus on kasvõi selles, et kuidas suudab ja oskab inimene seda kasutada ning kuidas hoida ära, et näiteks poisikesed ei hakkaks sellega sõitma.

Täna pärast avamist proovis kommunaalameti esindaja Märt Maiste tõstukiga üles ja alla sõita, aga päris korras riistapuu ikkagi polnud.

Kolmas tegematajätmine torkas kohe silma tunneli Bauhausi kaubamaja poolse sissepääsu juures. Nimelt peavad Bauhausist tulevad või sinna suunduvad inimesed üle muru kõndima, sest kõnniteed ei ole sinna rajatud.

Koppel selgitas, et küsimus on maaomandis. Nimelt ei ole haljasriba linnamaa, mistõttu ei saanud kommunaalamet kui tunneli tellija sinna ka teed rajada. Küll lisas ta, et Bauhausiga on juba räägitud ning firma on lubanud kiiremas korras tunneli juurde viiva kõnnitee ehitada.

Kokku läks Tondiraba tunneli renoveerimine maksma 650 000 eurot. Läbikäik on avatud hommikul kella kaheksast kuni õhtul kella üheteistkümneni. Ööseks suletakse tunnel mõlemast otsast turvavõrega. Paigaldatud on ka turvakaamerad, mille signaal jookseb muposse.

Avamisel ütles Savisaar, et Laagna tee on Tallinna üks suurema liiklusega tänav, seda läbib ööpäevas keskmiselt 40 000 sõidukit. Seetõttu on juba Nõukogude ajal rajatud ning nüüd renoveeritud tunnel jalakäijate ohtuse mõttes oluline rajatis.

Seda kinnitas ka üks esimesi tunneli kasutajaid, kohalik elanik Nadežda Vassenina, kes oli ülimalt rahul, et saab nüüd ühest kaubanduskeskusest teise turvaliselt ja mugavalt liikuda. Temasuguseid tunneli kasutajaid on kindlasti palju.

Tondiraba tunneli renoveerimistööde projekti tegi AS Sweco Projekt ning ehitas Trev-2 Ehitus.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles