Äripäev vähendas lehe mahtu ja tõstis tellimishinda

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Äripäev
Äripäev Foto: Marina Puškar

Eesti ainus iga päev ilmuv majandusajaleht Äripäev on vähendanud lehe mahtu, samas tõstis ajaleht oma tellimishinda.


Äripäeva peadirektor Igor Rõtov põhjendas mahu vähenemist sellega, et ajalehe lehekülgede arvu määrab reklaamimaht. «Kui varem oli 24-lehelises ajalehes 10 külge reklaami ja 14 külge uudist, siis 16-lehelises lehes on kaks külge reklaami ja ikka 14 külge uudist,» sõnas ta.

Lehe sisu põhielemendid püsivad Rõtovi sõnul muutumatuna.
Peadirektor rääkis, et eelkõige tuleb Äripäeva mahu vähenemine erilehtede ja ajakirjade arvelt, kuna need tooted on otseselt seotud reklaamituruga.

Hinnatõusu kohta märkis Rõtov, et see toimub inflatsiooniga samas tempos. Peale selle lisandub eratellijatele uuest aastast ka kõrgem ajalehtede käibemaks.

Rõtov ütles, et majanduslangus on Äripäeva tellijate hulka mõjutanud mõningal määral. Kui aasta alguses oli lehel 21 000 tellijat, siis uuel aastal arvestab leht 19 000 tellijaga. Samas on tellimuste langus marginaalne võrreldes reklaamituru langusega.

Uuel aastal ootab Äripäev paberlehe reklaamikäibe languseks umbes 20-30 protsenti võrreldes selle aastaga. Rõtovi sõnul on viimasel ajal pidurdunud ka reklaamimahu kasv online'is, mis annab käibest proportsionaalselt 15-20 protsenti.

Äripäev tõstis 1. oktoobrist ajalehetellimuste hinda viis protsenti, lehe üksiknumber kallines ühe krooni võrra 23 kroonini.

Erakliendi aastatellimuse hind oli enne 1. oktoobrit 2913 krooni ja juriidilise isiku aastatellimuse hind 3460 krooni. 1. oktoobrist on uued hinnad vastavalt 3059 ja 3633 krooni.

Viimasel ajal on Äripäev koondanud kümneid töötajaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles