Alla kukkunud lennupiloodi väärteouurimine jõudis lõpule

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valgamaa lennuõnnetuse väärteouurimine jõudis lõpule.
Valgamaa lennuõnnetuse väärteouurimine jõudis lõpule. Foto: Päästeamet

Lennuamet jõudis lõpule tänavu suvel Valga lähedal kerglennukiga raskesse õnnetusse sattunud harrastuspiloodi väärteoasja uurimisega ning langetab jaanuari alguses karistusotsuse.

Lennuameti lennutegevuse osakonna juhataja kohusetäitja Jaanus Ojametsa sõnul tuvastati menetlusega, et 52-aastasel Toomasel puudus piloodiluba ja lennuk polnud kantud lennundusregistrisse.

«Väärteprotokoll on mehele esitatud ja nüüd on tal kaks nädalat aega vaide tegemiseks. Otsus väärteokaristuse osas peaks tulema jaanuari alguses,» ütles Ojamets.

Lennuameti andmetel peab samamoodi nagu tavalised lennukid ka ülikerglennuk olema käitlemiseks kantud õhusõidukite registrisse, kuid õnnetusse sattunud lennukit seal polnud. Samuti peab õhusõiduk olema lennukõlblik, mille kohta väljastab lennuamet vastava sertifikaadi.

Seaduse kohaselt peab ülikerglennuki juhtimiseks olema vastav piloodiluba, mida õnnetusse sattunud mehel samuti polnud.

Õhusõiduki juhtimise eest ilma juhtimisõiguseta saab lennundusseaduse järgi karistada väärteokorras kuni 12 000-kroonise trahviga. Õhusõiduki käitlemise eest ilma kehtestatud korras registreerimata või lennukõlblikkuse sertifikaadita saab aga väärteomenetluse lõppedes määrata kuni 18 000-kroonise trahvi.

Lennuõnnetus juhtus Valgamaal Tõlliste vallas Jaanikese külas 25. juulil kell 20.59, kui vanal sõjaväelennuväljal kukkus alla kahekohaline propellerlennuk Beaver RX 550 ning süttis põlema.

Päästjad selgitasid, et 50 meetri kõrgusel lennanud lennuk oli hakanud järsult kõrgust kaotama ja kukkus seejärel vastu maad. Enne päästetöötajate saabumist aitasid lähedal olnud inimesed 1956. aastal sündinud Toomase lennukist välja ja kiirabi viis ta haiglasse.

Pärast kannatanu väljapääsemist süttis lennuk põlema ning hävis täielikult. Piloot viibis lennukis üksi.

Harrastuspiloot Toomas oli ülikerglennukiga alles oma teisel lennul ning suure tõenäosusega sai talle saatuslikuks eksimus õhusõiduki juhtimisel.

Raskelt viga saanud piloot viibis haiglaravil kuni novembri lõpuni. Tartu ülikooli kliinikumi juhatuse liikme Margus Ulsti sõnul oli piloot õnnesärgis sündinud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles